Tekniker till Kundservice

Arbetsbeskrivning

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Serviceförvaltningen är en kommunal förvaltning med teknisk service som huvudområde mot både kommunens invånare och andra kommunala verksamheter. Förvaltningen ansvarar för gator, parker, grönområden, friluftsverksamhet och den kommunala räddningstjänsten. Förvaltningen ser till att det finns ändamålsenliga lokaler, varor, fordon, fastighetsservice, upphandlings-, transport-, verkstads-, och städtjänster till kommunens verksamheter. Förvaltningen handlägger även ansökningar om tillstånd för torghandel, parkering, uteserveringar, konserter och andra arrangemang.

IT-avdelningen arbetar med kommunens gemensamma plattform för telefoni och data. Strävan är att leverera en rationell IT-drift och infrastruktur för hela den kommunala koncernen. Vi har genomgått en omorganisation och söker därför förstärkning till vår Servicedesk.

ARBETSUPPGIFTER
IT-avdelningens servicedesk är navet i vår serviceorganisation, hit vänder sig våra kunder med sina IT-relaterade problem, beställningar och frågor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består i att hjälpa våra kunder med problemlösning via telefon, insamlande av information för vidare handläggning av ärenden samt utförande av beställda förändringar i vår IT-miljö. Vissa resor kan förekomma till våra kunders lokaler för åtgärdande av problem eller beställningar.

KVALIFIKATIONER
Du är väldigt serviceinriktad och finner det stimulerande att hjälpa människor. Det är viktigt att du kan formulera dig i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation. Det är en fördel om du är snabb på att orientera dig i olika datasystem. Vidare är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra i team, samtidigt som du ska klara av att arbeta självständigt.

Du brinner för att ge service samt ger alltid ditt yttersta för att ge kunden det lilla extra. Som person är du engagerad, lyhörd och trygg i dig själv. Du har ett stort tålamod.

Vi söker en person som trivs med kundservice och som är social och öppen.
Erfarenhet krävs. Vi vill att du har erfarenhet av kundkontakt via telefon, har utpräglat kundfokus och ger ett gott bemötande. Du ska ha god datorvana. Kunskap om Active Directory, Exchange, Windows 7, Windows XP och hårdvara är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att använda någon form av ärendehanteringssystem.

Erfarenhet av kundsupport via telefon krävs.
B-körkort krävs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Eklund
0480-45 14 13
John Stenlund
0480-45 01 98
Ulla Possbeck
0480-45 05 14
Kenth Gustafsson
0480-45 02 04
Maj-Lis Lindberg
0480-45 02 21
Kostschef kost omsorg Karolin Gleisner
0480-45 35 12
Enhetschef kost omsorg norra John Eliasson
0480-45 36 09
Enhetschef kost omsorg södra Stefan Hildingsson
0480-45 05 75
Kommunal Marit Birath
0480-45 02 09, 0480-45 25 49
Produktionschef Tomas Lexinger
0480-45 04 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmar kommun, Serviceförvaltningen Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100 % dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast
  • Publicerat: 12 juni 2013

Besöksadress

39126 Kalmar
None

Postadress

Box 611
Kalmar, 39126

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024