Tekniker till Service Desk

Tekniker till Service Desk

Arbetsbeskrivning

Sopra Steria fortsätter att växa. Vi jobbar nu därför aktivt för att bygga ut vår Servicedesk och söker därför fler duktiga Servicedesktekniker som kan arbete i tredje linjen.

Som en del av vår Servicedesk kommer du bland annat att hjälpa våra kunder med felsökning för de system vi förvaltar, att ansluta nya system till integrationsplattformar, felsöka när kommunikationen inte fungerar som den ska samt agera länken till förvaltningsgruppen för att lösa komplexa problem.

Vi söker dig som är utåtriktad, serviceinriktad, tycker om att ha många kontakter med olika människor varje dag och vill arbeta i ett team. Du trivs när du får hjälpa till med att lösa kundens problem och bidrar gärna med din kunskap till dina kollegor.

Vem är du?

• Har erfarenhet av ärendehanteringssystem och/eller samarbetsplattformar som JIRA/Confluence
• Har erfarenhet av SoapUI
• Har erfarenhet av Elastic/Kibana
• Arbetar eller har arbetat i en Service Desk
• Har erfarenhet av licenshantering
• Har kunskap och erfarenhet av agila metoder
• Tycker om att skapa, utveckla och arbeta i kundnära relationer
• Är flexibel och besitter en god portion simultankapacitet
• Har ett socialt driv, är verbal och tar gärna initiativ för att utveckla teamet
• God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av system relaterade till e-hälsa/vård är meriterande
• Erfarenhet av CRM är också meriterande

Vilka är vi?

Sopra Steria är ett internationellt konsultföretag som är ledande inom digital transformation av medelstora och stora organisationer. Vår unika kombination av specialistkompetens inom både verksamhetsutveckling och IT ökar värdet på och användbarheten av våra kunders satsningar.

I världen är vi mer än 45 000 medarbetare. 470 av oss finns här i Sverige, där var tredje medarbetare är en kvinna. Vår starka kultur bygger på samverkan och teamwork. Genom att dela med oss av vår kunskap och vår positiva kultur bygger vi långsiktiga relationer med både medarbetare och kunder.

Sopra Steria rankas av Gartner som ett topp 5 bolag i Europa inom Digital Transformation

Ansökan

Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Om du har frågor om tjänsten eller teamet är du välkommen att kontakta Sara Olsson sara.olsson@soprasteria.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sopra Steria
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Vasagatan 38, 6 tr
None

Postadress

Vasagatan 38, 6 tr
Stockholm, 11120

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024