Tekniker/Installatör

Tekniker/Installatör

Arbetsbeskrivning

Som installatör hos Elon Ljud & Bild ansvarar du för att säkerställa en hög kvalitet när det kommer till utförande samt kundupplevelsen.
Du ska vilja jobba i grupp och självständigt, du kommer att jobba direkt hos kunderna som är både företag och privatpersoner. Vi ser gärna att du är serviceminded och problemlösare med goda hantverksegenskaper och att du har ett stort tekniskt intresse av de produkter och tjänster du arbetar med, du kommer att planera och boka dina egna jobb från planering till montering och uppföljning av kunderna.
Vissa tidsperioder är stressigare än andra och därför viktigt att du kan jobba under stress. Du har B-körkort och kommer att ha tillgång till servicebil.
Arbetsuppgifter

Installation
I rollen som installatör ansvarar du för alla typer av installationer hos kunderna. Du planerar, genomför och följer upp de kundkontakter du har och tar ansvar för hela processen. Du ska alltid sträva efter att säkerställa en hög kvalitet i de installationer som utförs samt att kundens efterfrågade funktionalitet är på plats.
Försäljning
I rollen som installatör har du ett försäljningsansvar när du är ute hos kund – du ska i din roll vara lyhörd för kundens behov och på plats kunna göra en behovsanalys som kan leda till merförsäljning.
Service
Du ska alltid ha ett vänligt bemötande, en hög servicenivå och en väldigt hög produktkunskap. Som installatör sätter du alltid kunden i första hand och säkerställer en kundupplevelse i världsklass.
Produkt & Teknik
Du ska i rollen ha ett stort tekniskt intresse och kontinuerligt vidareutbilda dig inom de produkt- och tjänsteområden som krävs för att du ska kunna leverera en helhet till våra kunder. De utbildningar som företaget erbjuder ska du genomgå med stort fokus, mycket energi och engagemang.
Butiksförsäljning
Under de perioder då det är lugnare kring installationer ute hos kund ska du kunna axla ansvaret att gå in i butiksverkesamheten och stötta – det innebär försäljning, logistik och andra arbetsuppgifter. Detta är inte primärt men kan vara vid vissa tillfällen.

Egenskaper
Stort tekniskt intresse.
Positiv, energifylld och engagerad.
Lyhörd och genuint intresserad av kundernas behov.
Hög servicenivå med kunden i fokus.
Självgående och driven.
Hög social kompetens.
Lagspelare som även trivs på egen hand.
Närvarande och delaktig i diskussioner och utveckling.
Ansvarstagande



Värderingar
Kundfokus & försäljning
Engagemang & energi
Relationer & förtroende
Respekt & samarbete

Sammanfattning

Liknande jobb


18 november 2024

Jobba som supporttekniker

Jobba som supporttekniker

13 juni 2024

11 augusti 2023

10 juli 2023