OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som tekniker/renrumsoperatör i produktion kommer du att ha en central roll i att producera spännande tekniska produkter för ett teknikbolag i framkant. Du kommer att vara ansvarig för att genomför ankomstkontroll av komponenter, framförallt mekanik och elektronik samt att genomföra montering, integration och test av färdiga datormoduler. Du kommer att jobba primärt i renrumsmiljö och vara en del av ett produktionsteam som ständigt jobbar med kvalitetshöjande åtgärder. Ditt övergripande mål kommer att vara att möta produktionsmål, effektivisera produktionen, samt säkerställa hög kvalitet och bidra till att optimera processer.
Detta är inledningsvis ett längre konsultuppdrag där du bli anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter. Ambitionen är att du övergår i en rekrytering direkt till vår kund efter avslutat uppdrag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Ankomstkontroll: Genomföra ankomstkontroll av mekanik och elektronikkomponenter, genom kvalitetsavsdelning och initialt test, dokumentera och rapportera i PLM och ERP system. Noggrant dokumentera resultat av ankomstkontroll, och bidra till att effektivisera och optimera processer för ankomstkontroll.
Montering: Genomföra montering av datorsystem, som består av öppen elektronik och mekanik. Noggrant dokumentera produktionsflödet och bidra till att effektivisera och optimera processer för montering. Säkerställa förväntad kvalitet på monterade enheter. Samarbeta med interna team för att förbättra produkter och processer.
Önskvärd bakgrund och egenskaper: Du behöver vara väldigt ordningsam och noggrann samt självständig och kvalitetsmedveten. Meriterande är om du har arbetat med hantering av elektronikkomponenter i renrumsmiljö tidigare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av GMP, 5S och IPC-A-610.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Christine Stamfeldt på 0704 71 5916 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-09-15.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88