Teknikinformations administratör

Teknikinformations administratör

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Inom avdelningen Teknikinformation arbetar idag ca 15 dedikerade och drivna medarbetare inom olika roller med teknikinformation för för vår produkt och utrustning. Vi skapar, hanterar och levererar en stor mängd av informationsprodukter (till exempel manualer) till både interna och externa kunder. Vi söker ständigt efter möjligheter för att förbättra våra informationsprodukter och effektivisera våra processer för att nå högre kundnöjdhet.

Området teknikinformation förändras och vi ser att det blir allt vanligare med projekt som har en högre komplexitet till följd av utökad omfattning och fler globala gränssnitt. I praktiken medför detta ett behov av att kundanpassa processer och leveranser med hjälp av de verktyg, system och koncept som avdelning använder. För att trivas bra och lyckas leverera i dessa projekt krävs en person med stor noggrannhet, systemvana och förmåga att hantera information. Snabblärd, lyhörd och kommunikativ är tre viktiga egenskaper.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Största delen av din arbetstid kommer du att arbeta med informationshantering.
- Du arbetar i ett team som på uppdrag av en delprojektledare samlar in, analyserar, sammanställer och levererar data till projektmedlemmar eller för att kompilera informationsprodukter.
- Du deltar aktivt i arbetet med att utveckla avdelnings informationsprodukter, att informera om och säkerställa korrekt produktinformation både inom och utanför avdelningen.
- Du känner dig bekväm med att leda och driva frågor och initiativ på egen hand och i team.
- Du och Delprojektledaren säkerställer tillsammans att leveranserna till kund uppfyller kraven enligt kontrakt och specifikationer. Delprojektledaren ansvarar för att driva dokumentationsleveranser i ett antal orderprojekt.

Din profil

- Du har mycket goda kunskaper i MS Office och tidigare erfarenhet av DMS och PLM system är meriterande.
- En eftergymnasial utbildning, högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning med inriktning inom informationsteknik, data eller systemvetenskap är meriterande.
- Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet inom området teknikinformation och har på så sätt kunskap och erfarenhet i att hantera informationsmängder och flöden.
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


10 oktober 2024