Teknikintresserad 2nd-line support inom betallösningar till Loomis Pay!

Teknikintresserad 2nd-line support inom betallösningar till Loomis Pay!

Arbetsbeskrivning

I samband med att Loomis lanserar Loomis Pay i Sverige, en komplett betalningslösning för företagskunder, bygger vi nu en 2nd-line support. Vill du bli en nyckelspelare i att etablera Loomis Pay support på den svenska marknaden och förbättra kundupplevelsen för våra kunder? Vi söker dig med bakgrund inom teknisk support som vill vara med i en spännande expansiv fas på ett väletablerat företag!





Om Loomis
Loomis Sverige AB är marknadsledande inom kontanthantering i Sverige med bland annat värdetransporter och uppräkningstjänster. Vi finns på 12 orter med 800 medarbetare och omsätter ca 700 MSEK. Loomis Sverige AB ingår i Loomis AB som är ett av världens ledande bolag inom kontanthantering. Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa och USA, med en omsättning på ca 21 miljarder SEK och drygt 24 000 medarbetare.

Din nya arbetsplats:
På Loomis svenska huvudkontor i Rotebro arbetar du med cirka 60 kollegor och platskontoret i anslutning har ytterligare 70 kollegor. Pendeltåget stannar precis utanför entrén och pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Uppsala med omnejd är mycket goda. I de ljusa nyligen renoverade lokalerna råder en trivsam, social och välkomnande atmosfär. Internt finns ett välutrustat gym, trivsamma gemensamma ytor och det anordnas olika aktiviteter så som afterwork’s och andra gemensamma tillställningar (begränsas under coronapandemin tyvärr). På kundserviceavdelningen arbetar idag 20 kollegor som blir dina närmsta kontakter medan du även kommer samarbeta med utvecklare (3rd line) och Loomis Pay-kollegor.

Om tjänsten:
Som 2nd-line support avhjälper du kollegor på 1-st line genom att besvara frågor och ta över mer tekniskt avancerade och tidkrävande ärenden. Du jobbar med teknisk djupgående felsökningar kopplat till nätverk, brandväggsinställningar, POS-inställningar m.m.
Utöver supportarbetet är du även delaktig i det övergripande arbetet att förbättra kundupplevelsen genom att se över rutiner, arbeta proaktivt genom att utforma FAQ, utbilda kollegor och andra insatser. Eftersom du blir anställd av Loomis Pay och rollen är ny i Sverige kommer det även att tillkomma flera arbetsuppgifter vilka vi tror att du tacklar med engagemang och driv - alltid med slutkunden i fokus.

Passande profil:
Avslutad gymnasial examen.
Flytande svensk- och engelskkunskaper.
Stort tekniskt intresse.
Flera års arbetslivserfarenhet inom teknisk support, ex. nätverk, betalningsmaskiner, IT etc. Företrädelsevis i en 2nd-line roll.
Mycket bekväm i att använda telefon och mejl som främsta verktyg.
Mycket systemvan.
Loomis arbetar med säkerhet och utför därmed grundlig bakgrundskontroll på samtliga kandidater. Vi ser därför att du som söker jobbet är ostraffad.

Som person är det viktigt att du är engagerad mot kund, kollegor och i lanseringen av Loomis Pay. I en expansiv fas krävs en flexibel inställning till arbetet och att du utöver supportarbetet även ser ett mervärde i att utveckla supporten. Du är kund- och lösningsorienterad, kommunikativ, strukturerad och en hjälpsam lagspelare. Vi tror till sist att du är social och prestigelös eftersom Loomis tycker om att ha trevligt tillsammans och hjälpas åt på jobbet.

Praktisk information:
Omfattning: Heltidstjänst, tillsvidareanställning, 6 månader provanställning tillämpas
Arbetstider: 37.5 timmar arbetsvecka, kontorstider helgfria vardagar
Lön : Fast månadslön
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Rotebro

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Loomis med The Wofi. Frågor till tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på tom@thewofi.se. Ansökan sker inte via mejl utan via ansökningsknappen. Vi tillämpar ingen sista ansökningsdag utan kommer att hålla intervjuer löpande. Vi uppmanar dig därför att visa ditt intresse redan idag i och med att tjänsten kan komma att tillsättas omgående!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca

Michelle Nilsson

Moa Kalström

Julia Ronge

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Workers of First Impression
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Besöksadress

Kungsgatan 48, Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 48
Stockholm, 11135

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024