OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Loomis
Loomis har lanserat Loomis Pay i Sverige, en komplett betallösning för företagskunder. Vi söker nu en ny medarbetare till vår 2nd-line support. Vill du bli en nyckelspelare i att etablera Loomis Pay på den svenska marknaden och förbättra kundupplevelsen för våra kunder? Vi söker dig med bakgrund inom teknisk support som vill vara med i en spännande expansiv fas på ett väletablerat företag!
Loomis Sverige AB är marknadsledande inom kontanthantering i Sverige med bland annat värdetransporter och uppräkningstjänster. Vi finns på 12 orter med 800 medarbetare och omsätter ca 700 MSEK. Loomis Sverige AB ingår i Loomis AB som är ett av världens ledande bolag inom kontanthantering. Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa och USA, med en omsättning på ca 21 miljarder SEK och drygt 24 000 medarbetare.
Din nya arbetsplats:
Vårt svenska kontor för Loomis-Pay är placerat på Drottninggatan vid T-Centralen, cirka 5 minuters promenad från Sergels Torg. Utöver detta har även Loomis sitt svenska huvudkontor i Rotebro, där pendeln stannar precis utanför entrén. Tjänsten är primärt förlagd på kontoret på Drottninggatan, med möjlighet till att arbeta hemifrån, på kontoret eller ute i Rotebro vid behov. Den primära kontakten kommer att vara med det internationella 2nd-line teamet i Sverige, Danmark och Spanien, samt den svenska kundserviceavdelningen ute i Rotebro på cirka 20 kollegor. Du kommer även att samarbeta med våra utvecklare (3rd line) och andra Loomis Pay-kollegor.
Om tjänsten:
Som 2nd-line support avhjälper du kollegor på 1-st line genom att besvara frågor och ta över mer tekniskt avancerade eller tidskrävande ärenden. Du jobbar med teknisk djupgående felsökning kopplat till nätverk, brandväggsinställningar, POS-inställningar m.m.
Utöver supportarbetet är du även delaktig i det övergripande arbetet att förbättra kundupplevelsen genom att se över rutiner, arbeta proaktivt genom att utforma FAQ, utbilda kollegor och andra insatser. Eftersom du blir anställd av Loomis Pay och kommer att ingå i det operativa teamet kommer det även att tillkomma flera arbetsuppgifter vilka vi tror att du tacklar med engagemang och driv - alltid med slutkunden i fokus.
Krav för tjänsten:
Avslutad gymnasial utbildning
Flytande svensk- och engelskkunskaper
Stort tekniskt intresse
God systemvana
Mycket bekväm i att använda telefon och mejl som främsta verktyg
Meriterande:
Några års arbetslivserfarenhet inom teknisk support, ex. nätverk, betalningsmaskiner, IT etc. Företrädelsevis i en 2nd-line roll.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är engagerad mot kund, kollegor och i lanseringen av Loomis Pay. I ett ständigt expanderande företag krävs en flexibel inställning till arbetet och att du utöver supportarbetet även ser ett mervärde i att utveckla supporten. Du är en kund- och lösningsorienterad, kommunikativ, strukturerad och en hjälpsam lagspelare. Vi tror därtill att du som söker tjänsten är en social och prestigelös person som söker en arbetsplats där man har trevligt tillsammans och hjälps åt på jobbet!
Praktisk information:
Omfattning: Heltidstjänst, tillsvidareanställning (6 månader provanställning tillämpas)
Arbetstider: 8-17
Lön: Fast månadslön
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Loomis med The Wofi. Frågor till tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Linda på linda.g@thewofi.se. Ansökan sker inte via mejl utan via ansökningsknappen. Vi tillämpar ingen sista ansökningsdag utan kommer att hålla intervjuer löpande. Vi uppmanar dig därför att visa ditt intresse redan idag i och med att tjänsten kan komma att tillsättas omgående!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi
Julia Ronge
0707597666