Teknikintresserad administratör till Intertek

Teknikintresserad administratör till Intertek

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en självständig roll och lockas av att jobba på ett globalt företag som dagligen hjälper en mängd världsledande varumärken med en säker väg ut på olika marknader? Har du ett sinne för struktur och lockas av att jobba med tekniska produkter? Då söker vi dig till vår inspektions- och certifieringsverksamhet!

Med fler än 46 000 medarbetare världen över är vi är ett av de största företagen i vår bransch. I vårt dagliga arbete hjälper vi företag världen över att se till att deras produkter är säkra att använda och möter kunders och myndigheters krav på kvalitet och prestanda. Det gör vi genom att revidera deras processer, certifiera deras ledningssystem, granska deras leverantörer, prova, analysera och certifiera deras produkter, inspektera deras tillverkningsanläggningar och skeppningar och arbeta med rådgivning inom regulatoriska frågor, kemikalier och hållbarhet.

Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality and safety to life!

Om rollen

I rollen som administratör kommer du att tillhöra en avdelning som jobbar med ETL-certifieringar för kunder som vill sälja sina produkter på den nordamerikanska marknaden.

Du kommer att arbeta med bland annat:

• granskning av inspektionsrapporter som utförts av våra inspektörer och följa upp anmärkningar från dessa
• handläggning och att följa upp obesvarade anmärkningar
• kundkontakt med våra kunder som sker främst via mejl

Vem är du?

Du har tidigare jobbat som administratör inom teknikbranschen eller har ett tekniskt intresse och söker nu nästa utmaning. Ditt sinne för struktur och ordning överglänser de flesta och din förmåga att planera kommer att bidra till att upprätthålla nöjdheten hos Interteks kunder. Du motiveras av att sätta dig in i olika kunders företagsstruktur för att på bästa sätt analysera och bedöma deras kravuppfyllelser, och när vi behöver ta beslut är du självständig även i pressade situationer. Du är van att sätta kunden i fokus och kommunicerar med enkelhet på svenska och engelska med företag världen över.

Vi erbjuder

En stimulerande roll med mycket eget ansvar och kompetenta arbetskamrater i ett globalt företag. Vi har ett öppet och prestigelös arbetsklimat och är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera. Tjänsten är ett långsiktigt vikariat.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, alexandra.strand.hagglund@intertek.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Stenberg

Kristina Lundqvist
+46707141419

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 16 april 2020

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

Torshamnsgatan 43
Kista, 16422

Liknande jobb


27 december 2024