Teknikintresserad After Sales Coordinator till världsledande Metop – Malmö

Teknikintresserad After Sales Coordinator till världsledande Metop – Malmö

Arbetsbeskrivning

Metop är en världsledande tillverkare av kvalitetskontrollutrustningar för livsmedelsförpackningar, med kunder i mer än 90 länder. Våra mätsystem för metallförpackningar bygger på avancerad egenutvecklad finmekanik och mjukvara. Röntgen-, Mikroskopi- och Kamerateknologi med avancerad bildanalys säkerställer våra kunders mätresultat ner på mikrometernivå. Bland kunderna finns de största internationella aktörerna som Ball Packaging, Coca Cola, Carlsberg, Nestlé, Orkla samt små lokala bryggerier som Lofoten Pils. METOP AB startades på 70-talet inom PLM och blev ett eget bolag 1987. Omsättningen har ökat från 11 mkr till 34 mkr de senaste fyra åren och expansionen fortsätter. Företaget har idag 16 anställda. Läs mer: https://www.metop.se/


After Sales Coordinator till världsledande Metop – Malmö

Vill du bli en nyckelperson i en liten och kaxig eftermarknadsorganisation? Har du ett genuint intresse för sälj och teknik och vill utvecklas i ett företag med världsledande, egenutvecklad finmekanik? Vill du ha ett stimulerande arbete på ett litet Malmöbolag med stor tillväxt och med en imponerande entreprenörsanda? Allt sker i Malmö, såväl utveckling av mjukvara och mekanik som tillverkning, montering och slutprovning, för att sedan säljas över hela världen till stora internationella kunder. Här blir du del av ett företag där mer än 95 % av kunderna finns utanför Sverige.

Som After Sales Coordinator på Metop kommer du primärt att arbeta med support, serviceförsäljning, koordinering och viss administration. På sikt finns det goda möjligheter för den som vill växa utanför rollen att gå mot mer ansvar i en koordinerande inne-roll alternativt anta en större teknisk roll och arbeta mer ute hos kund.

Arbetsuppgifter:
· Vara första kontakt och ge kunder support via telefon, mejl och online/remote
· Mot underlag/stöd kunna offerera reservdelar och/eller service till kunder
· Vara administrativt stöd till Servicetekniker vid behov. Kunna hjälpa till med
serviceplanering mm.
· På sikt kunna hantera och administrera frakt och processer i affärssystem för
reservdelsförsäljning och viss serviceförsäljning.
· På sikt kunna hantera online-installationer.

Din bakgrund:
Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse. Vi ser gärna att du har teknisk utbildning/bakgrund. Kanske har du arbetat tekniskt eller med supportrelaterat arbete, alternativt med kundkontakt inom teknik/industrisegment. Du har en mycket god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska. Ytterligare språkkompetenser är även meriterande. Du har en god datorvana och är van att arbeta i MS Office. Kan du dessutom IT/CRM/ERP eller andra administrationssystem är det meriterande. Som person är du logisk, strukturerad och stresstålig. Du är målinriktad och driven och ser gärna dig själv utvecklas i en liten organisation. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.

I denna rekrytering samarbetar METOP med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, tel 0709-605372.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: vår uppdragsgivare
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2024
  • Ansök senast: 30 maj 2024

Postadress

Lilla nygatan 11
Malmö, 21138

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024