OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en:
Teknikintresserad Supporttekniker
Vill du ha ett spännande och utvecklande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och att bygga en bättre värld?
Vi söker nu en till medarbetare till vår kunds IT-avdelning, med placering på deras huvudkontor i Huskvarna. Här erbjuds ett varierande arbete med stort fokus på Microsofts lösningar.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team med totalt tre medarbetare där ni bland annat arbetar med att hantera ärenden via ett internt ärendehanteringssystem. I rollen som supporttekniker ansvarar du för att ge stöd och service genom att hjälpa organisationens medarbetare med tekniska- och IT-relaterade frågor och problem.
Du driver de ärenden som kommer in och löser dem antingen självständigt eller tillsammans med dina kollegor på avdelningen. I de fall det behövs ser du även till att de hamnar hos rätt leverantör, person eller avdelning och följer upp att ärendet blir löst.
Vanligt förekommande ärenden kan vara felanmälningar, beställningar, lösenord och det dagliga arbetet med applikationer så som Windows, Office 365 och Outlook. IT miljön sträcker sig från användarnas datorer och telefoner till skrivare, filservrar, växlar, hemsidor, intranät och administrativa system, butiks-kassor och korterminaler.
Vem söker vi?
Den här tjänsten passar dig som drivs av att hjälpa andra, är lösningsfokuserad och vill utvecklas och växa inom IT. Du har gymnasieutbildning, gärna inom IT/ teknik eller annan relevant erfarenhet. Vidare har du grundläggande kunskap inom IT, installationer och service.
Du har kompetens inom:
Microsoft 365
Windows 10/11
Klienthantering PC och mobil-telefoni
Utöver detta är det meriterande med kompetens inom:
Användarsupport
IOS och Android
Microsoft Server
Active Directory & Azure Active Directory
Som person har du ett genuint intresse för teknik, är engagerad, ansvarsfull, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du har en förmåga att kommunicera obehindrat både med IT-specialister och med slutanvändare. Du ser IT från ett verksamhetsperspektiv och har lätt för att prioritera även i stressfyllda situationer. Du har ett analytiskt tänk, är driftig, strukturerad och gillar att arbeta mot kort- och långsiktiga mål.
Tjänsten kräver att du har B körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du erbjuds
Som anställd hos vår kund erbjuds du att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Kunden ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 31 maj till: ansokan@infrabit.se. Märk ansökan med ”IT”. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning.
Infrabit AB sköter rekryteringen och den ansökande kommer att få reda på vilken arbetsgivaren är i samband med kallelse till första intervjun.