Teknikkonsult till vårt Client Management-team inom MS Dynamics365 BC/NAV

Teknikkonsult till vårt Client Management-team inom MS Dynamics365 BC/NAV

Arbetsbeskrivning

”Den stora tekniska bredd som min roll innebär är också det som driver mig i mitt arbete. Jag utmanas ständigt och får möjligheten att lära mig nya saker. Det, och givetvis mina kollegor i teamet som är oerhört kompetenta, delar med sig av sin kunskap och med en hög professionalism samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans!” Så beskriver Olle, en av våra teknikkonsulter varför han trivs så bra på jobbet.  

Om rollen som Teknikkonsult

I takt med att vi på Orango vuxit, vi är ju idag trots allt en av Sveriges största Dynamicspartner, så har även våra projekt och våra kunders tekniska miljöer blivit allt mer komplexa. Lägg där till den snabba teknikutvecklingen i stort och framförallt det höga utvecklingstempo som Microsoft håller så förstår du varför vi behöver bli fler på tekniksidan!

I rollen som teknikkonsult har du spännande och omväxlande arbetsuppgifter, där du genom dina insatser levererar mervärde i våra nyinstallationer eller uppgraderings- och utvecklingsprojekt samt förvaltandet och supporterandet av våra kunder.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära;


• Stöd till kunder gällande tekniska problem
• Sätta upp integrationer – direkt eller via webservice
• Bistå med kompetens inom infrastruktur/databaser
• Felsökning i kod och viss scriptning
• Delaktig i projekt
• Licenshantering/Användarhantering

Vad vore en annons för en teknikkonsult utan tekniska buzz words så här kommer dem; Azure Resource Manager API, Azure CLI , Azure AD, SQL-server, PowerShell, SAAS, Telemetri, Web Services och Dynamics 365 Business Central och NAV som allt vi gör kretsar kring.

Givetvis förväntar vi oss inte att du har kunskap inom samtliga ovan områden (men vissa i alla fall), och detta är vad teknikgänget jobbar med idag. Men vi vet också att med nyfikenhet och driv kommer man långt, så det du inte kan idag lär vi dig!



Lite om vad du får hos oss:


• Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
• En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
• Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
• Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
• Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
• Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)

Vem vi söker?

Som du säkerligen förstått så gör ju bredden i tjänsten att vi nästintill söker en ”superman” kan det låta som, men så är inte fallet utan vi har full förståelse för du är proffs inom vissa områden medan mer novis inom andra. Med det sagt tror vi lite såhär om dig; 


• Du har en utbildningsbakgrund som inom systemvetenskap eller motsvarande alternativt en YH-utbildning som It-tekniker, Nätverksspecialist eller liknande
• Du har jobbat minst ett par år i en tjänst som exempelvis Systemadministratör, Nätverkstekniker, Servicetekniker eller annan roll som innehåller delar av tidigare nämnda buzz words
• Du har ett stort teknik- och systemintresse, god analytisk förmåga, är lösningsorienterad och trivs med att arbeta med kunder både i team och självständigt
• Har ett holistiskt perspektiv på hur teknik och system hänger samman och hur olika delar påverkar varandra

Givetvis är det meriterande om du har erfarenhet från ERP-hållet och allra helst inom Business Central/NAV men inte avgörande.

Det praktiska


• Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
• Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter
• Placering: Vårt kontor Helsingborg (även om mycket av jobbat just nu sker på distans från hemmakontor)
• Sista ansökningsdag: 24/1, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag


Har du frågor om tjänsten, rekryteringsprocessen eller Orango som företag så hör av dig till Talent Acquisition Manager Anders Larsson på 0736–448550 eller Manager Client Management Anders Thunved på 0760-006671.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orango
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Liknande jobb


28 november 2024

Systemadministratör Unix Server – Linköping

27 november 2024