Teknikmagasinet söker HR-Generalist till föräldravikariat

Arbetsbeskrivning

HR- Generalist till Teknikmagasinet (föräldravikariat)
Teknikmagasinet är ett av Sveriges främsta butikskoncept inom tekniska livsstilsprodukter och funtech med ca 80 butiker i Norge och Sverige samt webbhandel. Vi är stolta över vår historik och vårt varumärke men behöver utvecklas för att stärka vår position och fortsätta vara våra kunders självklara val i framtiden, det är det arbetet vi fokuserar på hos oss just nu.
På Teknikmagasinet befinner vi oss på en förändringsresa och behöver tänka nytt och utmana oss själva då vår marknad förändrats en hel del den senaste tiden. Efter utmanande tider ser vi en stor potential framåt och ser fram emot att utveckla oss själva och bolaget vidare. Vi hoppas att du vill vara med på resan!
Om Teamet
Vår HR avdelning är en viktig del i vår verksamhet och har en nära dialog med chefer och medarbetare i våra butiker, vårt lager och på huvudkontoret.Teamet består av fem personer, en HR-chef, en HR Generalist, en HR Assistent och två Löneadministratörer. Nu söker vi en härlig teamkollega för ett vikariat för vår HR Generalist Caroline som kommer att gå på föräldraledighet till hösten. 
Om rollen
Som HR-Generalist hos oss kommer du att arbeta med både operativa och mer strategiska frågor mot både Norge och Sverige. Hos oss får du arbeta brett med HR-frågor som berör både våra butiker, lager och vårt huvudkontor, dvs frågor inom flera olika kollektivavtalsområden. Några av dina fokusområden kommer att vara schemaläggningsfrågor samt att driva vårt arbetsmiljöarbete framåt och hantera arbetsrättsliga frågor och förhandlingar för både Sverige och Norge. Ett annat område är att utveckla och förbättra våra HR-processer och här ser vi gärna att du spelar en nyckelroll samt kan bidra till att bygga utbildningsmaterial för både våra chefer och medarbetare.
Vi söker dig som
Har några års erfarenhet i en bred HR-Generalist roll som innefattat arbetsmiljöfrågor och arbetsrätt och du är van vid kollektivavtal (främst Detaljhandeln/Handels)
Har en examen i PA-programmet eller motsvarande utbildning
Du har självständigt drivit fackliga förhandlingar och känner dig trygg med den fackliga dialogen och är bevandrad även inom norsk arbetsrätt
Du har erfarenhet av schemafrågor och har arbetat i schemaläggningssystem tidigare, meriterande med erfarenhet i Quinyx
Är van att arbeta i olika typer av system HR/Personal- system, schemaläggningssystem samt klassikern Officepaketet
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt har förståelse för norska i tal och skrift
Har du tidigare byggt e-learning utbildningar och/eller arbetat med kommunikation via Intranät är det meriterande.
Vem är du som person?
Vi hoppas starkt på att du genuint trivs i en rådgivande roll med många kontaktvägar och där du känner en glädje över att hjälpa och stötta andra genom din kunskap, både inom teamet och organisationen i stort. Du är strukturerad och trivs i en snabb miljö där det händer mycket och du backar inte för utmaningar längs vägen. Vidare har du en stark vilja att driva utveckling och initiera nya arbetssätt så vi kan utveckla oss vidare.Då du kommer att ha daglig kontakt med främst våra chefer och övriga medarbetare behöver du kunna bidra med positiv energi, vara serviceinriktad och förtroendeingivande. Du är bra på att samarbeta och skapa relationer och bidrar till en bra stämning i teamet och på kontoret.Tills sist, vi har en bit kvar på vår digitala resa och här vill vi att du hjälper oss framåt.
Anställningsform och omfattning i rollen?Här kommer en tvist på det hela. Då vi i största mån vill möta de önskemål vi fått till oss kring föräldraledighet så är rollen initialt på 100% de första sex-sju månaderna med start i September/Oktober därefter är rollen på 50% kommande sex-sju månader. Vi är högst medvetna om att det här kan vara en kritisk faktor för dig som söker rollen, därför är vi även öppna för att anställningen eventuellt enbart pågår i sex-sju månader på 100% så får vi hitta andra lösningar på resterande tidsperiod om så blir fallet.
Vill du bli vår nästa teamkollega? Varmt välkommen med din ansökan! 
Sista ansökningsdagär 20/6 och vi arbetar löpande med selektering och intervjuer. Var därför snabb in med din ansökan då rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om rollen besvaras via maria.eliasson@teknikmagasinet.com.OBS, notera att ansökningar enbart tas emot via vårt rekryteringssystem och inte via mejl pga GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teknikmagasinet SWE AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024