OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord – det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga
BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Polismyndigheten satsar mycket på den mobila utvecklingen för att ge poliserna ett informationsövertag i sina uppdrag. Det är ett mycket viktigt redskap som alltid finns med där det händer. Vi behöver stärka vårt team inom hantering av mobila enheter och söker nu dig som är teknikspecialist inom EMM till sektionen Digital Arbetsplats för att fortsätta denna resa. Du kommer hantera både drift av befintlig miljö samt utveckla den mot polisverksamhetens behov. I ditt arbete kommer du att arbeta nära andra grupperingar som exempelvis app-utvecklingsgruppen, it-säkerhetsgruppen, tekniker i landet och slutkunderna – poliserna.
Vi strävar efter att ligga i framkant med vår teknik och arbetar nära våra leverantörer. Du kommer vara en rådgivande resurs för de interna och externa uppdrag som har beröringspunkter till polisens EMM-infrastruktur. Arbetsuppgifterna innebär också att medverka och kunna föreslå en framtida IT-arkitektur inom området.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:
• Daglig drift av vår EMM-infrastruktur
• Omsätta krav till tekniska lösningar med lämpliga tekniska val
• Följa upp och kvalitetssäkra leveranser
• Bistå med löpande förbättringsarbete av både rutiner och processer där du kommer med idéer och tar egna initiativ då du behöver samarbeta med många andra grupperingar
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning
• Specialistkunskaper inom hantering av mobila enheter (EMM)
• Erfarenhet av Apples ekosystem av operativsystem, tjänster osv.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av AirWatch/WorkspaceONE, SCCM eller liknande
• Erfarenhet av hantering av mobila enheter i stora organisationer
• Breda kunskaper inom klientinfrastruktur
• Breda kunskaper inom operativsystemen Windows, MacOS och/eller Linux
PERSONLIGA EGENSKAPER
Viktigt att du har en god initiativförmåga och eget driv. Vi tror även att du har förmåga att kunna lyfta blicken och se helheten samt att du är engagerad, prestigelös och har goda kommunikativa egenskaper.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.
Inom sektionen för digital arbetsplats och klientgruppen hanterar vi sådant som hör till polisernas IT-arbetsplats. Uppdraget består av att hantera allt från upphandling och certifiering av hårdvara, central hantering av klientplattformar och telefoner samt flertalet kontorsapplikationer och polisens utskriftsförmåga. Vi arbetar med att förvalta och utveckla tekniken för det långsiktiga, men behöver ibland tänka snabbt och svara upp mot plötsliga behov då verksamheten styrs av händelser i samhället. Alla polisens anställda är brukare av våra tjänster vilket ställer höga krav på oss att leverara med hög tillgänglighet och god kvalitet.
KONTAKTPERSONER
Rekryterande chef: Malin Sjödin, 010-563 71 46
Fackliga kontaktpersoner:
Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627
ÖVRIG INFORMATION:
Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Maria De Geer, maria.de-geer@polisen.se
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!