OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi teknikspecialister till vår sektion Digital Arbetsplats. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 1 000 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.
Inom sektionen för digital arbetsplats och gruppen Telekommunikation hanterar vi sådant som hör till polisernas IT-arbetsplats. Gruppens uppdrag består av att hantera allt från upphandling och certifiering av system och hårdvara, central hantering av våra plattformar för kommunikation samt arbete med att förvalta och utveckla tekniken. Vi arbetar långsiktigt, men behöver ibland tänka snabbt och svara upp mot plötsliga behov då verksamheten styrs av händelser i samhället. Alla polisens anställda är brukare av våra tjänster vilket ställer höga krav på oss att leverera med hög tillgänglighet och god kvalitet.
Du kommer att jobba i en grupp på ca 15 personer. Vår grupp ansvarar för att säkerställa och utveckla Polisens förmåga inom området Telekommunikation och Digitala möten. Vi söker nu drivna tekniker inom områdena Kontaktcenter och Digitala möten. I arbetet ingår att hantera både nuvarande och framtida behov inom området. Som teknikspecialist ansvarar du även för livscykelhantering av befintliga produkter samt omvärldsbevakning. Du jobbar mycket nära dina kollegor i gruppen och känner ett gemensamt ansvar för att optimera det interna stödet till Polisen.
Arbetsbeskrivning
Leda arbetet med att införa och implementera nya systemstöd i verksamheten och ansvara för att rätt information når rätt grupper
Koordinera och samordna mellan olika grupper på IT-avdelningen såväl som med användare ute i verksamheten vilket innebär att du kommer att ha många olika kontaktytor
Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar
Genomföra workshops internt på avdelningen
Uppdrag inom upphandling och kravställning
Förekommande administrativa arbetsuppgifter
Utveckla ny funktionalitet tillsammans med våra leverantörer och användargrupper
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Innehar grundläggande IT-kunskaper förvärvad genom utbildning eller arbete
Har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har ett strukturerat arbetssätt samt erfarenhet av att dokumentera som en del av ditt arbete
Har erfarenhet av arbete inom drift, förvaltning och utveckling av Kontaktcenterlösningar. Alternativt erfarenhet av arbete inom drift, förvaltning och utveckling av Digitala möten
Har erfarenhet av serverdrift
Meriterande
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta med stora och komplexa IT-miljöer
Erfarenhet från organisation med höga säkerhetskrav
Relevant utbildning
Hantering av certifikat, IP-adressering och DNS, brandväggsregler
Erfarenhet av polisens verksamhet
Kompetens inom följande teknikområden är meriterande:
Drift av videomiljöer
Cisco CUCM, TMS, Expressway, CMS, Crestron, Barco
Drift av Kontaktcentermiljöer
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på flexibilitet, vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att variera mellan att arbeta självständigt och att arbeta i team. Du är analytisk och har förmågan att arbeta med komplexa frågor, du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar. Vidare är du initiativtagande och har ett eget driv för att få saker att hända, du ser lösningar istället för problem.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Peter Sörensen, 010 563 88 89, peter.sorensen@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Andreas Jönsson, 010-563 96 23, andreas-l.jonsson@polisen.se .
Fackliga företrädare
Saco-S: Andreas Johansson, 073-084 13 01
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92
Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 25/1 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A005.852/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A005.852/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.