Teknikspecialister inom Telekommunikation till Polismyndigheten

Teknikspecialister inom Telekommunikation till Polismyndigheten

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Vid Polisens IT-avdelning är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt! Vi säkerställer att polisens IT-stöd drivs framåt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Vi arbetar långsiktigt, men behöver ibland tänka snabbt och svara upp mot plötsliga behov då verksamheten styrs av händelser i samhället. Alla polisens anställda är brukare av våra tjänster vilket ställer höga krav på oss att leverera med hög tillgänglighet och god kvalitet.
Vi ansvarar för att säkerställa och utveckla Polisens förmåga inom Telekommunikation. I arbetet ingår att hantera både nuvarande och framtida behov inom området. Vi ansvarar även för livscykelhantering av befintliga produkter samt omvärldsbevakning. Du jobbar mycket nära dina kollegor i gruppen för att optimera det interna stödet.
Arbetsbeskrivning
· Införa och implementera nya telekommunikationssystem i verksamheten
· Koordinera och samordna mellan olika grupper på IT-avdelningen såväl som med användare ute i verksamheten vilket innebär att du kommer att ha många olika kontaktytor
· Ansvar för infrastruktur
· Test och verifiering av system och infrastruktur
· Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar internt på avdelningen
· Kravställning för nya system och inför upphandlingar
· Utveckla ny funktionalitet tillsammans med våra leverantörer och användargrupper
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· Gymnasieexamen eller annan erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som relevant
· Goda IT-kunskaper förvärvad genom utbildning eller arbete
· Erfarenhet av arbete inom drift, förvaltning och utveckling av Telekommunikationssystem
· God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift
· Svenskt medborgarskap
Det är meriterande om du även har:
· Erfarenhet inom drift och utveckling av Mitel MXOne plattformen eller motsvarande
· Har certifiering som MXOne tekniker
· Erfarenhet inom drift och utveckling av stödsystem kopplat till telefoniplattformar
· Erfarenhet av att arbeta med stora och komplexa IT-miljöer
· Erfarenhet från organisation med höga säkerhetskrav
· Erfarenhet av serverdrift
· Hantering av certifikat, IP-adressering och DNS, brandväggsregler
· Erfarenhet av polisens verksamhet
· Erfarenhet inom drift och utveckling inom Kontaktcenter system
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på flexibilitet och att du har ett strukturerat arbetssätt, vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att variera mellan att arbeta självständigt och att arbeta i team. Du är analytisk och har förmågan att arbeta med komplexa frågor, du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar. Vidare är du initiativtagande och har ett eget driv för att få saker att hända, du ser lösningar istället för problem.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Peter Sörensen, 010 563 88 89, eter.sorensen@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Andrea Uddman, 073-076 37 31, andrea.uddman@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S: Andreas Johansson, 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Vi vill även informera dig om att Polismyndigheten använder sig av urvalsfrågor som ett första led i urvalsarbetet. Du kan därför behöva svara på ett antal urvalsfrågor utifrån aktuell kravprofil för den roll du har sökt. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 13 juni 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A301.904/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Norra Agnegatan 33-37
Stockholm, 11229

Liknande jobb


22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024

IT-administratör

IT-administratör

21 november 2024