OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av varierande arbetsuppgifter, problemlösning och att alltid ge kunden bästa möjliga service? Drivs du av att arbeta i förändring i ett klimat av tvärfunktionellt lagarbete där alla känner sig delaktiga och stolta över lösningarna vi levererar? Då är du den vi söker!
Som administrativ specialist inom IT-avdelningens Servicedesk på RISE erbjuds ett brett och omväxlande arbete och det finns stora möjligheter till personlig utveckling, utbildning och arbete i en verksamhet med hög förändringstakt.
Om rollen
Servicedeskfunktionen är en viktig del av IT-organisationen och tillhandahåller en effektiv och tydlig kommunikationsväg mellan IT-organisationen och verksamhetens användare genom att agera som ”single point of contact” för IT-relaterade ärenden. Som Servicedesktekniker kommer du att sitta på vårt kontor i Borås, nära verksamheten och hjälpa våra interna användare.
Du kommer bland annat att:
- Registrera, prioritera, analysera och lösa administrativa ärenden från användare i vårt ärendehanteringssystem.
- Hantera supportärenden via ärendehanteringssystem.
- Eskalera ärenden som inte kan lösas i Servicedesk till grupper på 2nd / 3rd line.
- Skapa och uppdatera dokumentation i form av till exempel kunskapsartiklar.
- Administrativ hantering inom kontohantering samt viss administrativ support mot tjänster eller förvaltningar.
- Bidra till ständig förbättring av arbetssättet inom Servicedeskfunktionen.
Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att ske i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vem är du?
För att trivas i denna roll ser vi att du som person är mycket serviceinriktad och har vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och att leverera lösningar. Du trivs med att vara ”spindeln i nätet”. Du är noggrann och strukturerad och har förmågan att prioritera och att arbeta efter väl beskrivna processer är en självklarhet för dig. Du har en övergripande bred IT-kunskap och en god förmåga att kommunicera runt IT frågor på ett sätt som skapar förtroende och förståelse både i verksamheten och hos leverantörer. Du kan arbeta både självständigt och i grupp och tar initiativ till att bidra att utveckla den verksamhet du arbetar i.
Vidare ser vi gärna att du har:
- Minst 1 års erfarenhet som supporttekniker i en stor och komplex IT-miljö
- Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Tidigare erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem
- God förmåga att följa processer och riktlinjer
- God pedagogisk förmåga
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Kunskap och erfarenhet av: Windows, Microsoft Office, MS 365, Active Directory
Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer, vänligen kontakta Robert Ahlgren, Chef Servicedesk IT, 010 516 55 77. Sista ansökningsdag är 13 mars, 2023.
Våra fackliga företrädare är Lazaros Tsantaridis, SACO, 010 516 62 21 respektive Bertil Svensson, Unionen, 010-516 53 56.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling
IT, Servicedesk, RISE, Borås