Teknisk administratör

Teknisk administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en spännande och omväxlande miljö? Nu söker vi en teknisk administratör till vårt affärsområde Ground Support Equipment.



Din roll

Som teknisk administratör inom sektion Ground Support kommer du att vara en viktig kugge i vår produktion. Du kommer att ha en varierad roll och arbeta brett inom administration på sektionen. Du har egna ansvarsområden, men kommer också att stödja och handleda kollegorna på sektionen inom dina kompetensområden.

En stor del av arbetet kommer att utföras i vårt affärs- och produkt-system IFS-Sherpa, där du kommer att vara vår specialist men du kommer även att arbeta i andra system.



Arbetet i IFS-sherpa kommer bl.a. att bestå av följande uppgifter:

* Registrering, administrering och avslut av kundordrar.
* Registrering och administrering av sälj- och tillverkningsartiklar.
* Registrering och administrering av produktstrukturer
* Utleverans och flytt av artiklar.



Vill du veta mer om hur det är att vara anställd? Läs vår People Philosophy.



Din profil

Du är en person som har lätt för att samarbeta i team och att kommunicera med andra, samtidigt som du är självgående då rollen innebär självständiga uppgifter. Du har en stor flexibilitet och tycker det är intressant med varierande arbetsuppgifter samt gillar att strukturera arbetet, analysera och lösa problem.

* Vi vill att du har några års arbetslivserfarenhet men det är en fördel om du har längre erfarenhet.
* Du har minst en gymnasial utbildning.
* Dina kunskaper i svenska och engelska är goda i både tal och skrift.
* Du är van att arbeta i Word, Excel och Outlook, det är meriterande om du även har vana av att arbeta med Power Point.
* Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter samt affärs och produktsystem.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här



Avdelningen Ground Support Equipment har verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund. Denna tjänst utgår från Östersund men möjlighet finns också till att arbeta från Saabs nyrenoverade kontor i Åre. Avdelningen arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer. Våra uppdrag består av att ombesörja att underhållssystemen försörjs med rätt underhållsutrustning så att förebyggande- och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder och slutanvändare.



Sektionen Ground Support består av ca 35 personer och är indelade på tre team beroende på produktområde.

Arbetet bedrivs både enskilt och i grupp.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Du kan ansöka på antingen svenska eller engelska.



Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 1 juni 2023

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024