OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Elanläggning är en enhet inom Customer Relations som ansvarar för kundnära fältärenden vid nyanläggning, anläggningsförändring och avslut av anläggning, samt servisändringar inom tomtgräns.
Din roll
Nu söker vi en Tekniska Administratör till gruppen Elanläggning. Som teknisk administratör hanterar du kundinitierade ärenden (via telefon, mail och ärendehanteringssystem) när kunder har behov av att skaffa solceller, bygga nya flerfamiljshus, göra ändringar på befintliga anläggningar eller då det är dags att avsluta en elanläggning. Du kommer även arbeta med kundutredningar och avvikelsehantering.
Önskat startdatum: Omgående
Anställningsperiod: Heltid t.o.m. våren 2022
Placering: Valhallavägen, Stockholm (delvis hemifrån i dagsläget pga rådande läge)
Din profil
Vi söker dig som har:
- Tidigare administrativ erfarenhet
- God systemförståelse och erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Vana av kundkontakt
- Intresse för miljö och hållbarhet
Vi ser gärna att du tidigare arbetat som handläggare eller administratör, med vana av att hantera kundärenden av något slag. Det är meriterande ifall du i tillägg till detta har en akademisk examen inom relevant område. Som person ser vi gärna att du är noggrann och strukturerad, en van problemlösare som trivs med analytiskt arbete och att följa instruktioner såväl som att ta egna initiativ inom ramen för din arbetsroll. Vi sätter även stort värde vid att du är en engagerad teamplayer och har en positiv inställning.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)