Teknisk Administratör med kundfokus

Teknisk Administratör med kundfokus

Arbetsbeskrivning

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Elanläggning är en enhet inom Customer Relations som ansvarar för kundnära fältärenden vid ny anläggning, anläggningsförändring och avslut av anläggning, samt servisändringar inom tomtgräns.

Din roll

Nu söker vi en förtroendefull Teknisk administratör till konsultuppdrag i gruppen Elanläggning som gillar kundkontakter. I samband med byte till nya smarta elmätare så behöver vi många gånger ha en dialog med kunden för att mätarbyte ska vara möjligt, och det är där du kommer in! I denna roll kommer du fokusera på att hantera ärenden där det inte varit möjligt att byta elmätare på grund av brister i kundens anläggning. Arbetet kommer innebära mycket kundkontakt via telefon och mail för att hitta söka information samt komma fram till en lösning. Du kommer även arbeta med att samla in och registrera kundinformation korrekt i Ellevios system.

Önskat startdatum: Omgående
Anställningsperiod: Heltid t.o.m. 30 juni 2022
Placering: Valhallavägen, Stockholm (möjligheter att delvis arbeta hemifrån)

Din profil

Vi söker dig som har:
- Förmåga att skapa förtroende via telefon
- Vana av kundkontakt
- Tidigare administrativ erfarenhet
- God systemförståelse och erfarenhet av ärendehanteringssystem

Vi ser gärna att du tidigare arbetat som handläggare eller administratör, med vana av att hantera kundärenden av något slag. Det är meriterande ifall du i tillägg till detta har en akademisk examen inom relevant område. Som person ser vi gärna att du har lätt för att ta kundkontakt, en van problemlösare som trivs med att vinna kundens förtroende, noggrann och intresserad att lära dig mer om olika mätplatser. Vi sätter även stort värde vid att du är en engagerad teamplayer och har en positiv inställning.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024

Backoffice/support

Backoffice/support

9 oktober 2024