OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med cirka 600 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Elanläggning är en enhet inom Customer Relations som ansvarar för kundnära fältärenden vid ny anläggning, anläggningsförändring och avslut av anläggning, samt servisändringar inom tomtgräns.
Din roll
Nu söker vi en förtroendefull Teknisk administratör till konsultuppdrag i gruppen Elanläggning som gillar kundkontakter. I samband med byte till nya smarta elmätare så behöver vi många gånger ha en dialog med kunden för att mätarbyte ska vara möjligt, och det är där du kommer in! I denna roll kommer du fokusera på att hantera ärenden där det inte varit möjligt att byta elmätare på grund av brister i kundens anläggning. Arbetet kommer innebära mycket kundkontakt via telefon och mail för att hitta söka information samt komma fram till en lösning. Du kommer även arbeta med att samla in och registrera kundinformation korrekt i Ellevios system.
Önskat startdatum: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Anställningsperiod: Heltid t.o.m. juni 2023
Placering: Valhallavägen, Stockholm (möjligheter att delvis arbeta hemifrån cirka 2 dagar i veckan)
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos Ellevio. Tjänsten beräknas starta omgående, där det inledningsvis är ett konsultuppdrag fram till t.o.m. juni 2023 med möjlighet till förlängning.
Din profil
Vi söker dig som har:
- Förmåga att skapa förtroende via telefon
- Vana av kundkontakt
- Tidigare administrativ erfarenhet
- God systemförståelse och erfarenhet av ärendehanteringssystem
Vi ser gärna att du tidigare arbetat som handläggare eller administratör, med vana av att hantera kundärenden av något slag. Det är meriterande ifall du i tillägg till detta har en akademisk examen inom relevant område. Som person ser vi gärna att du har lätt för att ta kundkontakt, en van problemlösare som trivs med att vinna kundens förtroende, noggrann och intresserad att lära dig mer om olika mätplatser. Vi sätter även stort värde vid att du är en engagerad teamplayer och har en positiv inställning. Du behärskar svenska både i tal och skrift.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 739 83 76 22. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)