Teknisk administratör med kundfokus till Ellevio!

Teknisk administratör med kundfokus till Ellevio!

Arbetsbeskrivning

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med cirka 700 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Elanläggning är en enhet inom Customer Relations som ansvarar för kundnära fältärenden vid ny anläggning, anläggningsförändring och avslut av anläggning, samt servisändringar inom tomtgräns.
Din roll
För Ellevios räkning söker vi nu en engagerad Teknisk Administratör till ett drivet team!
I rollen som Teknisk Administratör får du arbeta i en varierande roll som både är serviceinriktad och administrativ. Du kommer att hantera ärenden kopplat till när kunder, elinstallatörer och tekniker efterfrågar ändringar på anläggning så som att byta mätare, installera solceller eller behöver byggström. Ärendena hantera i interna system och därmed är systemförståelse av stor vikt och även en analytisk förmåga att utreda avvikelser. Du kommer även hantera kundfrågor kopplat till energilösningar och ge bästa möjliga service till Ellevios kunder och övriga kontaktytor.Främsta arbetsuppgifter
- Hantera kundärenden via mejl och i ärendehanteringssystem
- Hantera och undersöka avvikelser i system
- Besvara olika typ av frågor till flertal kontaktytor
Önskat startdatum: Efter sommarenPlacering: Valhallavägen, Stockholm (möjligheter att delvis arbeta hemifrån cirka 2 dagar i veckan)
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos Ellevio. Tjänsten beräknas starta omgående och ärinledningsvis är ett konsultuppdrag på 4 månadermed möjlighet till förlängning.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och gärna även haft kundkontakt i tidigare roller. Du är van att arbeta med flertal kontaktytor internt såväl externt och är en god lagspelare. Du trivs i att samarbeta i ett sammansvetsat team men kan även driva ärenden självgående och systematiskt.Du är en god relationsskapare och är engagerad i ärendehantering där du ständigt vill förbättra arbetssättet vad gäller utredningar och processer. Du besitter god systemvana och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har ett intresse för energifrågor. För slutkandidat utförs bakgrundskontroll.
Ellevio AB
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocesssamarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2024
  • Ansök senast: 30 april 2025

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024