Teknisk administratör sökes

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Nu söker vi på Lernia en teknisk administratör till vår kund! Uppdraget har uppstart efter sommaren 2016-09-05 och löper på inledningsvis fram till 2016-12-31 men goda möjligheter till förlängning. Du kommer att sitta i kundens lokaler i Sundbyberg i norra Stockholm. Som Teknisk administratör kommer dina arbetsuppgifter vara bland annat;
• Hantera och utveckla vår databas för anslutnings-ansökningar (MS Access)
• Hålla reda på bortlovad kapacitet i stamnätet
• Följa upp svarstider och lämnade besked till nätbolag
• Hjälpa till att utveckla nya arbetsmetoder och standarder genom t ex nya verktyg i t ex MS Excel och MS Access.
• Enhetens kontaktperson mot finansavdelningen m.a.p. abonnemangsfrågor
• Förvalta mallar och dokument för våra Anslutnings- och Investeringsprocesser
• Samordna och följa upp tecknade avtal och dess giltighet

Din bakgrund

Vi söker dig som har något års erfarenhet av administrativ arbete och har goda erfarenhet i Office-paketet. Vi ser det som meriterande om du har någon form av teknisk bakgrund eller erfarenhet av databashantering i SQL. Du har en stor kommunikativ förmåga och är mycket serviceinriktad i ditt arbete. Du är driven och effektiv och tycker om att utveckla de vertyg och arbetsmetoder som används. Du är strukturerad och noggrann och är van vid att arbeta i ett team där samarbete blir avgörande. Tjänsten kräver svenska flytande i tal och skrift.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Sundbyberg, Stockholm

Tillträdesdag

2016-09-05

Information

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum! Sök därför tjänsten redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Att vara konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare då vi har kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 10 juni 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Executive Assistant till Grant Thornton

Executive Assistant till Grant Thornton

1 juli 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

3 juli 2024

27 juni 2024