OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en teknisk administratör till ett konsultuppdrag hos vår kund inom energibranschen. Vi söker dig med erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor och/eller energibranschen.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget omfattar utförande av praktisk administration ingående i projektarbetet.
Vid projektarbete för en lednings- och/eller stationsbyggnation produceras stora mängder handlingar och dokument inom ramen för delprojekten tillstånd och markåtkomst.
Enhet Markåtkomst ansvarar för markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor vid byggnation av nya ledningar och stationer inom transmissionsnätet samt viss fastighetsadministration i den löpande förvaltningen av anläggningarna. Enheten samordnar även de administrativa resurserna.
Enhet Tillstånd ansvarar för koncessions- och tillståndsärenden inklusive miljökonsekvensbeskrivningar vid byggnation av nya ledningar och stationer inom transmissionsnätet.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Ta fram avtal utifrån mallar samt hantera utskick
• Boka lokaler och catering för samråds- och markägarmöten
• Administrera utanordningar av ersättningar till fastighetsägare
• Kontakt med samarbetspartners, kunder, fastighetsägare och myndigheter, planera och delta i möten
• Enklare fastighets- och vägutredningar samt hantering och sammanställning av inkomna yttranden från fastighetsägare och annan korrespondens
• Ta fram fastighetsägareförteckningar och dokumentation av dessa som sker i samband med samrådsmöten och övriga utskick till fastighetsägare
• Administration och bokningar i samband med externa möten, exempelvis samrådsmöten, fastighetsägarmöten m.fl.
• Föra protokoll från interna och externa projektmöten
• Handläggning av ansökningar/tillstånd samt dokumentation av inkomna avtal, fullmakter, förrättningshandlingar som genereras på berörda fastigheter och annan dokumentation som uppkommer i samband med arbete med tillstånds- och markåtkomstfrågor
• Registrera handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem W3D3, Alfresco samt Projekt Navet
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdraget beräknas starta i augusti och pågå till och med december 2021. Placering i Sundbyberg.
Din profil
Krav
• Behärska svenska språket flytande i både tal och skrift.
• Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor och/eller energibranschen.
• Arbetslivserfarenhet av att registrera/diarieföra handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem t.ex. W3D3.
• Erfarenhet av fastighetsadministration t.ex. fastighetsavtal, fastighetsägarförteckningar.
Meriterande
• Kunskap om och arbetslivserfarenhet av att arbeta i GIS-system
Som person ser vi gärna att du har god samarbetsförmåga och initiativförmåga. Är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning. Utåtriktad och tydlig i din kommunikation, samt ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende. Du arbetar självständigt och målinriktat men även god förmåga att arbeta i grupp. Du har även fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
Om företaget
Mer information om företaget ges längre fram i processen.
Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!
Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan! Vi behandlar ansökningar och tillsättning löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2020-05-04. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se så hör någon av våra rekryterare av sig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Sköld