Teknisk administratör till energiföretag i Stockholm

Teknisk administratör till energiföretag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter tekniska administratörer till vår kund inom energibranschen. 
Kunden söker regelbundet efter nya stjärnor med administrativ erfarenhet och kompetens inom teknik. Vi söker efter dig som är administratör med intresse för teknik och kvalité samt motiveras av att hantera stora mängder data/ärenden. Du tycker om att arbeta i en omväxlande miljö med mycket problemlösning.  I den här rollen kommer du arbeta med arbetsuppgifter av ”Back office”- karaktär vilka kan variera. Det kan exempelvis innefatta att arbeta med åtgärdslistor, felavhjälpningar och rättningar av tidserier. 

Randstad en av de största leverantörerna av personaltjänster och våra behov är ständiga. Annonsen är ur proaktivt syfte för att snabbt kunna tillsätta kommande vakanser – perfekt för dig som är intresserad av ett spännande uppdrag med en kombination av administration och teknik inom kort. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen som teknisk administratör kan du få möjlighet att arbeta inom olika projekt, vilket medför en variation i arbetsuppgifter. 

Arbetsuppgifter kan bland annat avse: 
• Säkerställa att mätdata och information om mätare är uppdaterad och korrekt i de interna systemen. 
• Kontrollera och validera mätvärden. 
• Kontrollerar flöden och meddelanden mellan olika system.
• Eventuell dialog med ombud och elhandlare via mail och telefon. 
• Bidra till utveckling och förbättring av det dagliga arbetet samt IT-stöd.

Kvalifikationer
Vi värdesätter dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som söker gillar att jobba i en omväxlande miljö med mycket problemlösning. Du kommer i denna rollen få hantera stor mängd data/ärenden. Vi letar därför efter en strukturerad person som gillar att ta ansvar och som är bra på att arbeta med komplexa frågor. En god förmåga att kunna samarbeta med andra och vara flexibel när det behövs är även viktigt i denna roll.

Krav för tjänsten:
• Gymnasieutbildning
• God vana av att arbeta i olika IT system samt Excel.
• Kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet från energibranschen

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2022-10-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Då annonsen avser kommande uppdrag har vi för just den här processen inget specifikt uppdrag i åtanke. För att snabbt kunna tillsätta kommande vakanser sker urval endast i proaktivt syfte. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024