OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbet har den bästa blandningen av IT, ADMINISTRATION och SERVICE.
Hur mycket IT innehåller tjänsten?
Tjänsten är på ett IT-bolag, det innebär att nästan allt handlar om IT. Det är därför viktigt att du har ett tekniskt intresse och gillar att hänga med i den tekniska utvecklingen. Du arbetar i en supportfunktion där ditt fokus är att hjälpa kunderna med IT-relaterade problem. Allt från garantiärende till att det är någon konstigt med nätverksuppkopplingen och du behöver koordinera vidare ärendet till någon som är kunnig inom det.
Vad menar ni med att tjänsten innehåller ADMINISTRATION?
Så fort du tar emot ett ärende via telefon, mejl eller chatt så "äger" du det ärendet. Du ska se till så att det registreras på rätt sätt, kan du inte hjälpa kunden direkt måste hen få en statusuppdatering inom kort och du måste ibland koordinera ärendet till rätt person i organisationen. Det finns dokumentation/ kunskapsbank där du kan hitta den mesta informationen du behöver, annars har du såklart grymma kollegor som hjälper dig.
På vilket sätt är det mycket SERVICE i denna tjänsten?
Varje dag ska du ge företagskunderna bästa möjliga service. Du är trevlig i telefonen och har en professionell ton i alla mejl.
Ytterligare en viktig aspekt med den här tjänsten är att du får jobba med grymma kollegor, många har säkerligen samma intresse som du och ni hinner ha det trevligt mellan alla telefonsamtal.