Teknisk affärskonsult till Logica

Arbetsbeskrivning

Logica Presentation Vill du arbeta i en av de roligare konsultrollerna inom IT-infrastruktur? Vill du genom din kompetens och ditt affärssinne öka affärsnyttan för Logica och deras kunder? Arbetsuppgifter Du kommer som teknisk affärskonsult att ansvara för ett teknikområde och vara länken mellan säljorganisation och teknikkonsultorganisationerna. Ditt uppdrag är att med djup teknisk kompetens inom infrastruktur utveckla och tillgodose specifika behov hos kund med hjälp av Logicas lösningar och kompetens. Mot kund verkar du både som rådgivare, designer och tekniskt stöd. Utbildning/erfarenhet Rollen kräver att du har bred infrastrukturell bakgrund och vi vill att du har minst fem års erfarenhet i branschen. Du har erfarenhet från projektledning och har drivit och deltagit i infrastrukturprojekt (migreringar, konsolideringar, etc.). Som teknisk affärskonsult på Logica är du deras ansikte utåt. Ditt fokus ligger på kund. Du har god kompetens i något av följande specialistområden: - Client & System Management (SMS, BDD, MOM, MSI, System Center etc.) - virtuella servrar och Storage - mejlsystem & mobilitet (Exchange, Moss, arkivering). Du är drivande i din roll och har förmågan att hitta innovativa lösningar. Du tar eget ansvar för ditt teknikområde, dina kunder och din egen personliga utveckling. Du är kommunikativ och känner dig bekväm med att kommunicera på såväl svenska som engelska. Företagsbeskrivning Logica är en ledande internationell leverantör av IT-lösningar. Koncernen har 40 000 medarbetare i 41 länder. Logica strävar efter att stödja sina kunder i att bygga och behålla en ledande position med hjälp av Logica:s djupa branschkunskap och dokumenterade leveransförmåga. Bolaget tillhandahåller verksamhetskompetens, systemintegration samt outsourcing av IT och affärsprocesser inom branscher som telecom, finans, energi och utilities, industri, handel, transport och offentlig sektor. I Norden har bolaget cirka 9 000 medarbetare. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hagman
+46 8 6710162
Kristina Fridensköld

Tobias Lindblom

Carl Werner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logica
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 18 september 2008
  • Ansök senast: 20 november 2008

Postadress

Augustendalsvägen 21
STOCKHOLM, 13185

Liknande jobb


Innovationsledare

Innovationsledare

1 november 2024

12 november 2024