OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person med nätverkskunskap och ett stort teknikintresse? Trivs du i en självgående och händelserik arbetsroll? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss redan idag!
Tjänsten är belägen i centrala Göteborg på ett modernt kontor med god stämning och där företagets värderingar har stor betydelse för arbetssättet. Det är en självklarhet för dig att se laget före jaget.
Ansvarsområden
Du kommer ingå i ett engagerat team på 5 personer som bemannar Sappas second line team. I arbetet ges support primärt via telefon, men även mail till Sappas kunder. Felsökning och teknisk problemlösning görs dagligen. Du kommer även att ge support på allt ifrån bredbandsärenden till applikationer och nätverk.
Arbetstider
Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är förlagda under dagtid, kvällstid och cirka en helg i månaden.
AB Sappa tillämpar sex månader provanställning.
Kvalifikationer
• Minst 2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Grundläggande kunskaper i felsökningsmetodik
• Färdigheter i att utföra optimering, administration och diagnostisering av, samt åtgärda fel inom IP trafik
• Grundläggande kunskaper av nätverk, IP, switchning och routning
• God svenska samt engelska i såväl tal som skrift
Meriterande:
• Kunskap om WiFi-teknik
• Kunskap om överföringshastighet och signalstyrkor
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vi ser gärna att du har ett stort eget intresse och driv inom IT och tekniska lösningar. Som person är du ansvarsfull, god lyssnare. Du finner glädje i att hjälpa andra och med trevlig attityd är du en bidragande lagspelare. Vidare har du en ödmjuk ton och känner stor lojalitet och engagemang för ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-08-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Elsa Schiötz, elsa.schiotz@randstad.se. & Johan Karlsson, johan.karlsson@randstad.se.
Om företaget
Sappa är en av de fyra största telekombolag med sitt huvudkontor i Göteborg. De erbjuder bredband, TV, digitala omsorgstjänster och telefoni till nöjda kunder i hela landet. Något som ligger dem varmt om hjärtat är att de på Sappa vill ha trygga och glada medarbetare som lever deras värderingar. Sappa ska tillsammans hjälpas åt att lyfta varandra, stärkta av deras företagskultur. För dem är laget alltid viktigast och något som också visat sig få en positiv effekt på deras relationer med kunder och partners.
Kulturen är ledstjärnan i deras vision, att vara Sveriges kundvänligaste företag, och det är här de och deras kunder anser att de sticker ut jämfört med andra bolag. För att bevara kulturen och känsla av gemenskap, återkommer de ofta till värderingarna i olika former. I alltifrån gruppövningar, utformning av kontoret, samtal med kunder eller besök på styrelsemöten, så ligger deras värderingar till grund för hur de formulerar sig och fattar beslut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044