OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transdev söker en Teknisk Business partner
Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige ryms även andra enheter såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget.
På Transdev arbetar vi med hållbar utveckling som ska tillfredsställa dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter till att tillfredsställa sina behov. Detta bygger på tre aspekter; lönsamhet, miljö och social hållbarhet, som ska finnas med som en natur del i vår verksamhet.
Transdev är ett bolag som satsar på sina medarbetare och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt.
Transdev Sverige (www.transdev.se) med närmare 6 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 19 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion
Om rollen
På Transdev arbetar vi med tre fordonsslag, Buss, Tåg och Fartyg och till området Buss söker vi dig som vill bli vår nästa Tekniske Business partner. I rollen kommer du arbeta nära ett av våra affärsområden och våra affärer inom denna. I din roll kommer du att proaktivt delta i affärsområdets styrning i syfte att minimera totalkostnaden vad avser våra fordon. Som Business partner kommer du bland annat leda projekt och arbeten med aktiviteter avseende underhållsoptimering och teknisk utveckling med bevarad eller förbättrad kvalitet och säkerhet. Du kommer bidra både med dina tekniska färdigheter, kunskaper i underhållsarbete för bussar, verksamhetsförståelse och förståelse för våra affärer.
I rollen ansvarar du för att optimera redan befintliga, samt även identifiera företagets behov av nya underhållskoncept och föra in nya lösningar. Du kommer bland annat delta i teknik- och underhållsrelaterade projekt inom bland annat anbud, uppstarter och avvecklingar samt förbättringsarbeten. Vidare kommer du ha en nära samverkan med fordonsunderhållare och tillverkare. Du kommer även stötta våra affärer i att upprätta affärskalkyler och investeringsansökningar.
I rollen är du Asset Managements representant i affärsområdets ledningsgrupp och rapporterar till Transdevs Teknikchef
Vem är du?
Du har en Teknisk utbildning på universitetsnivå eller motsvarande kunskaper förvärvade genom längre arbetslivserfarenhet samt en mycket god teknisk fordonskompetens och fordonsunderhåll. Du har en naturlig känsla för både det tekniska likväl för det kommersiella i affären.
Vi söker dig som är analytisk, systematisk, målinriktad och duktig på att planera och genomföra projekt. Du har en kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga relationer både och arbeta med hög integritet. Som person är du utåtriktad, initiativrik, självständig och har en utmärkt förmåga att driva ditt arbete framåt. Du har erfarenhet att arbeta med ständiga förbättringar och du är affärsmässig i din framtoning och resultatinriktad
Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret samt flera andra trivselaktiviteter.
Du kommer vara placerad på Transdevs huvudkontor i Bromma och det kommer att ingå resor både inom Sverige såväl som utomlands. Du erbjuds en hybrid arbetsplats, vilket innebär att du kan fördela din arbetstid att arbeta på kontoret med att arbeta på distans.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig; susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22.
Vi ser fram emot din ansökan senast 1 maj!