Teknisk chef med försäljningsansvar

Teknisk chef med försäljningsansvar

Arbetsbeskrivning

Har du den tekniska ådran och brinner för affärer samtidigt som du lockas av att få vara med och bygga upp ett affärsområde? Sök då jobbet som Teknisk chef med försäljningsansvar till Swedfarm!

Företagspresentation
Swedfarm ägs av börsnoterade Storskogen men deras historia går tillbaka till början av 40-talet. Verksamheten har idag sitt huvudkontor i Linghem utanför Linköping. Swedfarm säljer unghöns, utrustning och kompletta system från ledande leverantörer för fjäderfä- samt matfågelproduktion samt bistår med professionell rådgivning till kunder i branschen. Verksamheten är idag marknadsledande och den operativa verksamheten finns i Herrljunga där de har egna avels- och uppfödningsstall samt kläckeri. I Linghem finns huvudkontor och försäljning. Spridning över flera geografier är naturligt då det skapar närhet till de största kundgeografierna i landet.

På Swedfarm blir du en del av ett företag med stark yrkesstolthet, där beslutsvägarna är korta och kontaktytorna är många!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Swedfarm står inför en spännande förändringsresa där fokus bland annat ligger på projekt- och processutveckling. De söker nu en Teknisk chef som kommer att vara med och driva denna utveckling framåt.
I rollen som Teknisk chef har du ett helhetsansvar för teknisk projektledning, lagerhållning, installation/service och teknisk försäljning. Detta innebär att du ansvarar för att leda och strategiskt styra företagets tekniska organisation inom inredning och utrustning, för fjärderfä anläggningar inom äggnäring och matfågel. Rollen inkluderar budgetansvar, personalansvar, avtalsförhandlingar med kunder och leverantörer, projektuppföljning, analys av resultat och kontinuerlig processförbättring. Aktiv kundkontakt och försäljningsbearbetning är också en viktig del av din roll, där du säkerställer att företagets produkter och tjänster möter kundernas behov och förväntningar.
Du ingår i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Placeringsort är Linghem utanför Linköping och i tjänsten förekommer en del resor inom Sverige.

Din profil Som person har du en hög målmedvetenhet och en stor drivkraft med fokus på lönsamhet, hållbarhet och kvalitet samtidigt som du är entusiastisk och positiv när det inte går som du vill. Du har en mycket god förmåga att skapa struktur och förbättra processer och har fallenhet för att bygga förtroendefulla relationer. Vidare planerar och organiserar du ditt arbete på ett realistiskt sätt, är en stark kommunikatör och har förmågan att bygga och leda högpresterande team.
Skallkrav:
- Gymnasieexamen
- Minst 3 års erfarenhet av personalansvar
- Minst 3 års erfarenhet av att driva affärsutveckling inom B2B ute hos kund
- Erfarenhet av att ha haft budget- och resultatansvar
- Erfarenhet av projektledning
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat inom teknik/produktion
- Flytande svenska i tal och skrift
- God engelska i tal och skrift
- God kunskap om att förstå och läsa tekniska ritningsunderlag
- Goda kunskaper i Officepaketet
- B-körkort

Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: affärsmässighet, kommunikation, relationsbyggande, anpassning och planering

Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare.

Hoppas att vi möts i processen!

Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64, anastasia.almasidis@unikresurs.se
Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Solution Consultant Manager

Solution Consultant Manager

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Vice President of Sales  Sales Area Northern Europe

Vice President of Sales Sales Area Northern Europe

20 december 2024