Teknisk Customer Service Representative till Ewellix i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt intresse och vill vara med på en spännande resa i en global organisation? Får du energi av kunddialoger och trivs bra i en koordinerande roll med varierade arbetsuppgifter? Värderar du en arbetsplats där det finns goda möjligheter att utvecklas? Då kan rollen som Customer Service Representative till Ewellix vara något för dig!

Om företaget
Ewellix är en global innovatör och tillverkare av elektromekaniska ställdon samt komponenter och subsystem för linjär lagring och drivning. Produkter och lösningar används bland annat inom automation av produktionsprocesser, medicinska applikationer och anläggningsmaskiner. Ewellix var tidigare en del av SKF Group och består idag av 16 försäljningsenheter och åtta fabriker. Ewellix Group omsätter cirka 2,3 miljarder SEK och har cirka 1200 anställda. Koncernen har sitt huvudkontor i Göteborg och ägs av Schaeffler AG. Med premiumprodukter och förstklassig support tar Ewellix siktet mot att bli förstahandsvalet inom linjära produkter och automationslösningar samtidigt som de tar ansvar för planeten och elektrifierar pneumatik och hydraulik.

Om tjänsten som Customer Service Representative
I rollen som Customer Service Representative kommer du att vårda och utveckla relationerna med Ewellix befintliga och nya kunder. Du kommer att vara den första kontakten för kunden och ansvara för daglig operativ hantering och administration avseende offerter, orderläggning, reklamationer, kundfordringar samt fakturaprocesser. Detta i nära samarbete med säljare och andra stödfunktioner. I ditt ansvar ingår även enklare tekniskt support där du hjälper kunderna via mail och telefon. Du kommer att ha en koordinerade roll internt där du supporterar och samarbetar med flera funktioner inom organisationen. Periodvis kan kontakt med transportbolag och underleverantörer också vara aktuellt.

På sikt kommer du även ha kundansvar för utvalda småkunder där du säkerställer kundnöjdhet genom löpande dialoger. Tillsammans med ditt team kommer du även arbeta aktivt för att förbättra och effektivisera nuvarande arbetssätt.

Du kommer att få en gedigen upplärning och introduktion för att få rätt förutsättningar för att lyckas i tjänsten, både gällande produktutbud, system och arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vårda och utveckla Ewellix relationer med både befintliga och nya kunder.
• Vara kundansvarig för mindre kunder i samarbete med Account Managers.
• Aktivt supportera kunderna gällande orderhantering, offerter, reklamationer och faktureringsprocesser samt bistå med enklare teknisk support.
• Vara den koordinerande länken både internt och externt.
• Löpande dokumentation gällande administrativa arbetsuppgifter.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundnära roller, gärna inom kundservice, försäljning eller logistik. Du har minst gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. Har du även eftergymnasial utbildning inom maskinteknik, logistik, försäljning och/eller utbildning som kan bedömas likvärdig är detta meriterande. Vidare har du ett tekniskt intresse och god systemvana. Har du erfarenhet av att arbeta i Power BI, Officepaktet, Movex M3 eller annat ERP-system är detta ett stort plus.

Som person söker vi dig som har en varm framtoning och är mån om att bygga förtroendegivande relationer. Du trivs bra i en kommersiell roll där du får energi av kundkontakt och att interagera med människor internt och externt. För att lyckas i rollen tror vi att du är driven och ett affärsinriktat förhållningssätt som kombineras med en fallenhet för att strukturera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Viktigt för tjänsten är:
• Minst gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. Meriterande med eftergymnasial utbildning inom maskinteknik, logistik, försäljning och/eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig.
• Tidigare erfarenhet inom kundnära roller, gärna inom försäljning, kundsupport eller logistik.
• Ett tekniskt intresse och fallenhet för att sätta dig in i nya system.
• En relationsbyggande framtoning och vana att arbeta strukturerat.
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.

Ewellix erbjudande
Hos Ewellix får du vara del av ett bolag som befinner sig en spännande tillväxtresa där det finns goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med bolaget. Du kommer bli del av ett team med god sammanhållning där ni tillsammans arbetar mot en mer hållbar framtid. Ewellix erbjuder kollektivavtal, friskvård samt arbetstidsförkortning.

Praktiska detaljer
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, direktrekrytering.
Plats: Gamlestan, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Customer Service Representative intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser verkligen fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ewellix AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024