OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Facility Management är en supportavdelning inom affärsområdet Sandvik Materials Technology med kunder inom hela Sandvik-koncernen. Vi stödjer produktionsenheter inom samtliga affärsområden med fokus på verksamheten i Sandviken. Vår uppgift är att utveckla produktområdenas konkurrenskraft och öka deras möjligheter att fokusera på sin kärnverksamhet genom en kombination av tjänster och produkter.
Fastighetsförvaltningen inom enheten för Facility Management har ett uppdrag att hålla byggnader och lokaler funktionella för den verksamhet som bedrivs och se till att de följer kundernas behov av utveckling.
Vi söker nu en teknisk fastighetsförvaltare med inriktning mot byggteknik som vill arbeta i en mycket spännande och utvecklande miljö i Sandviks ledande fastighetsorganisation.
Arbetsuppgifter
Som teknisk fastighetsförvaltare (inom byggteknik) arbetar du med teknisk fastighetsförvaltning med inriktning på drift, underhåll och ombyggnader. Du ansvarar för att ta fram planer för byggnadsunderhåll och att den tekniska fastighetsförvaltningen bedrivs så att funktioner upprätthålls, utvecklas och optimeras utifrån kundernas behov.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- utföra kontinuerlig uppföljning av förekommande leverantörsavtal och deras arbetsprestation avseende fastighetsunderhåll.
- upprätta och uppdatera långsiktiga underhållsplaner.
- ha kontinuerlig dialog med kunder och leverantörer.
- följa upp, rapportera och vidta åtgärder avseende ekonomi inom byggnadsunderhåll.
- se till att dokumentation för anslagsbegäran tas fram för projekt i beslutad underhållsplan.
- bedriva arbetet så att verksamheten kontinuerligt, transparant och tydligt kan uppvisa resultat utifrån fastlagda mål.
- arbeta för att verksamheten lever upp till kraven på affärsmässighet.
- arbeta för att verksamheten lever upp till lagar, myndighetskrav och interna krav.
Din profil
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom fastighetsteknik och/eller byggteknik samt branscherfarenhet inom teknisk fastighetsförvaltning och byggprojektledning. Du har även kunskap om och erfarenhet av ekonomi, inköp/upphandling och arbetsmiljö. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning för tjänsten, precis som IT-kunskap och B-körkort.
Som person är du ansvarstagande med ett driv framåt. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, och är trygg i uppgiften att möta kunder och leverantörer.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Lars Svanerud, rekryterande chef, 026-26 39 57
Fackliga kontaktpersoner
Mikael Larsson, Unionen, 026-26 31 66
Glenn Holm, Ledarna, 026-26 38 09
Mats Lundberg, Sveriges Ingenjörer, 026-26 33 64
Välkommen med din ansökan senast 2014-06-25. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 330851.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Thomasine Rosenblad
Följ oss även på facebook.se/sandvik.karriar
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747