Teknisk Fastighetsservice söker en driven Ekonomiadministratör

Teknisk Fastighetsservice söker en driven Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny administratör med ekonomisk inriktning till vårt kontor i Sundsvall, där vår nuvarande administratör går vidare med nya utmaningar inom TFS. Som ekonomiadministratör kommer du att stödja främst TFS distrikt Medelpad, sköta administrativa rutiner och uppgifter med inriktning ekonomi. Du kommer också att koordinera arbetet och ta hand om de administrativa arbetsuppgifter som behöver göras på kontoret. Du kommer att ha ett nära samarbete tillsammans med platschef, administratörer, projektledare och tekniker. Arbetsplatsen har ett öppet klimat med snabba puckar då serviceverksamhetens miljö är ombytlig. TFS arbetar efter ledorden Tydlighet, Trivsel och Ordning & Reda som präglar vardagen.


Teknisk Fastighetsservice AB är ett av norra Sveriges ledande företag inom service, förebyggande underhåll, installation av fastighetstekniska installationer för ventilation, värme, kyla, el samt styr och regler. Verksamheten är belägen i Norrland med kontor på 15 orter från Gävle i söder till Luleå i norr med huvudkontor i Sundsvall. Våra kunder är fastighetsägare och nyttjare inom industri, offentlig och kommersiell verksamhet. Teknisk Fastighetsservice ingår i en koncern med ca 300 medarbetare varav 180 är anställda i TFS.


Arbetsuppgifter


Du kommer att arbeta med löpande administrativa ekonomiuppgifter av varierad karaktär samt bidra till utveckling och förbättring av arbetsrutinerna. Som administratör hos TFS blir dina främsta arbetsuppgifter bland annat att:


• Ansvara för Fenix Holding koncernens fordonspark.HZ<h
• Ansvara för den gemensamma telefonväxeln och vidarebefordra meddelanden.
• Kontera och distribuera leverantörsfakturor.
• Hantera eventuella krav och påminnelser.
• Ansvarar för att fakturering sker löpande.
• Bistå med hjälp av värdering av pågående projekt vid månadsbokslut.
Utöver detta ingår övriga vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter så som inköp av kontorsmaterial, posthantering, back-up i registrering av inbetalningar. Arbetet utförs på egen hand men med stöd av övriga administratörer på orten, samt en nära dialog med bolagets controllerfunktion.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper


Vi söker dig som har gått ekonomisk linje på gymnasiet eller har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, tex YH eller KY alternativt motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet inom ett serviceyrke med inriktning administration, meriterande är om du har erfarenhet från samma bransch. För att klara arbetet behöver du ha goda kunskaper i excel, kanske har du även erfarenhet av TFS ekonomisystem 3L, fakturahanteringssystem Ascendo eller orderhanteringssystem SDF. Du utrycker dig väl i både tal och skrift i svenska och grundläggande i engelska.  väl. För att klara tjänsten är även B-körkort ett krav.
Som person är du:


• Driven: Du ser saker som behöver göras med en vilja att se utvecklingsmöjligheter och vågar ta egna initiativ för att säkerställa processgången med en positiv anda i ditt arbetssätt likväl som ditt uttryckssätt.
• Noggrann: du klarar av att hantera och sålla viktig information, du klarar av att hålla en effektiv nivå med stor noggrannhet och fatta beslut efter tjänstens beslutsutrymme.  
• Serviceminded: Du har en känsla för service och att det svänger snabbt i denna bransch. Du har lätt för kontakt med andra människor internt likväl som externt.

Sammanfattning

Postadress

Verkstadsgatan 6
Sundsvall, 85633

Liknande jobb


19 december 2024

Ekonom

Ekonom

19 december 2024

Ekonomiassistent

14 december 2024

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

13 december 2024