Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

Arbetsbeskrivning

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!



Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation och i första hand huvudansvaret för den löpande dialogen med några av våra stora kommersiella kunder med fastigheter i regionen Göteborg och Halmstad. Din placeringsort är Göteborg eller Halmstad där vi också har ett av våra marknadsområdeskontor. Kundens mål är att du som förvaltare ska sköta deras fastigheter på ett hållbart sätt. Det är genom denna roll som kunden får full tillgång till all den breda fastighetskompetens som finns inom Riksbyggen. Du säkerställer att kundens behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggen. Detta innebär att du har ett nära samarbete med leveranschef, driftpersonal och fastighetsskötare samt leder detta kundteam framåt på respektive ort. Du samarbetar och utbyter erfarenheter även med övriga förvaltare och ekonomer i vardagen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Huvudansvarig för leverans enligt avtal till aktuella objekt
• Säkerställa arbetsorderflödet
• Ta ansvar för kundlönsamhet
• Leder kundteam
• Ansvara för budgetuppföljning och affärsplan för respektive kund
• Revidera underhållsplaner och upphandla åtgärder
• Administrera rapporter
• Aktivt arbeta för hållbara kundlösningar med nöjda hyresgäster
• Genomföra driftmöten med kundens hyresgäster
• Representera kunden vid alla frågor som gäller fastighetsbolagen
• Säkerställa myndighetsbesiktningar

Vem är du?
Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog. Du trivs med att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du kopplar in de resurser som uppdraget kräver inom avtalets ramar, och säkerställer att det blir utfört inom utsatt tid. Du har stor problemlösningsförmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten.

Till tjänsten söker vi en person med universitets-/högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning eller annan likvärdig utbildning, eller minst 5 års arbetslivserfarenhet med motsvarande arbetsuppgifter. Du har arbetat med fastighetsförvaltning i minst 3 år och har en bred byggnadsteknisk kompetens. Tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning och uppdrag i kommersiella fastigheter är meriterande, likaså erfarenhet av offertarbete och projektledning. Du har goda kunskaper och erfarenhet inom ABT, ABK och AB. Du har också arbetat administrativt med dator och har god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil då resor mellan förvaltningsobjekten ingår som en del av arbetsdagen. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 11 mars 2020. Vi behandlar ansökningarna löpande, så ansök redan idag!

Vid frågor kontakta Leveranschef Maria Gullberg; 08-602 36 50 eller maria.gullberg@riksbyggen.se



Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare

26 november 2024

Servicechef för konsultuppdrag

Servicechef för konsultuppdrag

26 november 2024

Kommersiell förvaltare

Kommersiell förvaltare

25 november 2024