Arbetsbeskrivning
Teknisk förvaltare till Willhem i Halmstad
Vill du verka för hållbara fastigheter och har kunskap och intresse för teknik? Willhem tar nu ett krafttag för att rusta upp sitt fastighetsbestånd såväl drift- som byggtekniskt och instiftar en ny roll som teknisk förvaltare. Vi söker dig som med ditt tekniska kunnande vill göra skillnad på vår resa framåt!
Willhem Halmstad äger och förvaltar närmare 3000 lägenheter och en liten del kommersiella lokaler. Beståndet är beläget i olika delar av Halmstad och utgörs av både äldre och nyproducerade fastigheter. Som teknisk förvaltare arbetar du över hela vårt bestånd. Du kommer att välkomnas till ett team på ca 20 kollegor bestående av fastighetschef, förvaltare, biträdande förvaltare och bovärdar.
Om Rollen
Som teknisk förvaltare kommer ditt fokus att vara välmående och långsiktigt hållbara fastigheter och din byggtekniska kunskap kommer att vara ett välkommet bidrag till Halmstads förvaltning. Du kommer ansvara för att vårt bestånd underhålls och utvecklas kostnadseffektivt och med en kvalitativ drift. I din roll kommer du att utföra flertalet projekt i vårt bestånd. En viktig del blir att utifrån ditt helhetsperspektiv göra bedömningen vilka insatser som gör störst nytta för att nå våra affärsmässiga mål. Som teknisk förvaltare kommer du att ha ett nära samarbeta med kollegor inom förvaltningen, vi arbetar som ett lag och förvaltar inte bara, vi utvecklar! Du kommer att vara en viktig del av Halmstads ledningsgrupp och du rapporterar till Fastighetschefen.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Skadehantering, planera och driva mindre projekt
· Planera och driva mindre projekt inom drift, underhåll och renovering.
· Vara delaktig i upphandling av ramavtal
· Vara en aktiv del av Willhem Halmstads underhålls- och affärsplanering
· Driva försäkringsärenden i samband med skador
· Säkerställa att myndighetskrav efterföljs, planera och budgetera för åtgärder
· Stötta och vidareutveckla bovärdar i det dagliga arbetet.
Din profil
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom tex projektledning, byggnadsteknik eller förvaltning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
För att komma in i rollen på ett bra sätt ser vi att du har några års arbetserfarenhet som har gett dig kunskaper att driva mindre projekt och hantera skador med medföljande försäkringsärenden. Du har en förståelse för helheten i förvaltning, vilket hjälper dig att prioritera och ta de bästa besluten utifrån läge. Har du dessutom kunskaper inom drift och energieffektivisering så är det meriterande. För rollen krävs också att du har körkort.
Vi söker en lagspelare som gillar utmaningar och som motiveras av att kunna göra skillnad inom dina områden – utveckling och underhåll av fastigheter. Du är driven och har en förmåga att arbeta strukturerat.
Willhems erbjudande
Hos oss välkomnas du till ett framåtriktat bolag där du kommer att få ett stort eget ansvar och möjligheter att påverka vår verksamhet framåt. Dina idéer kommer att tas till vara och vi är orädda och testar gärna nya vägar framåt. Förespråkar du laget före jaget kommer du trivas hos oss. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, sjukförsäkring, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via https://jobb.willhem.se senast den 26 januari. Vid frågor angående tjänsten kontakta fastighetschef Lisa Angelin på telefon: 035-280 42 72 eller mail: lisa.angelin@willhem.se. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 270 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus