Teknisk förvaltare fastighetstekniska installationer till kontoret i Falun

Teknisk förvaltare fastighetstekniska installationer till kontoret i Falun

Arbetsbeskrivning

Under kommande år kommer fastighetsfrågorna inom Riksbanken att vara i ett utvecklande skede. Som teknisk förvaltare på enheten för fastighet och service (EFS) arbetar du med fastighetssystem i Riksbankens egna och hyrda fastigheter.

DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Som teknisk förvaltare ansvarar du för att samordna och säkerställa fastigheternas funktioner och den dagliga tillsynen vilket innebär att planlägga underhåll med reparationer. Utförandedelen görs med upphandlade entreprenörer vilket ställer krav på dig att upphandla (LOU), genomföra med samordning och dokumentera (diarieföra + driftpärmar).


Du behöver ha en serviceådra då Riksbanken har hyresgäster på orterna som avser ditt ansvarsområde, dvs. att vara Riksbankensrepresentant med felanmälan och fastighetsfrågor.

Du ansvarar för de tekniska avtalen som är lagda emot fastighetsbeståndet inom ditt ansvarsområde avseende på lokalisering inom orter än Stockholm, vilket innebär diarieföring, fakturahantering, ekonomiuppföljning, myndighetskrav inom fastighet och avtalsförvaltning.

I rollen ingår översyn av energiförbrukning och energieffektivisering enligt fastigheternas fastställda driftbudget och budget för planerat underhåll.

Resor till Riksbankens övriga lokalkontor kommer att ingå i tjänsten. För närvarande finns lokalkontor i Falun, Jönköping, Västerås och Umeå.

DITT TEAM
Enheten för fastighet och Service består av åtta medarbetare. Arbetet bedrivs med god kvalitet och hög serviceanda tillsammans med verksamheten och övriga medarbetare. Tillsammans arbetar teamet för att utveckla arbetet inom sina ansvarsområden för att uppnå största möjliga nytta för verksamhet och den goda affären. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.


MER OM DIG
Vi söker dig som har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, fastighetsteknik eller liknande teknisk utbildning som vi bedömer likvärdig - vilket du motiverar i din ansökan. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området efter genomförda studier.


Alternativt har du minst 6 års arbetslivserfarenhet där du tillgodogjort dig motsvarande kunskaper som en akademisk utbildning inom området.

Du ska vidare ha:


• en bred kunskap om fastighetstekniska installationer och ha arbetat med projekt inom fastighetsunderhåll
• kunskap/erfarenhet av myndighetskrav gällande fastigheter, t ex brand, mediarapportering m.m
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• god datorvana och hög administrativ förmåga
• körkort för personbil

Det är meriterande med erfarenhet/kunskap:


• och utbildning inom projektledning
• och utbildning inom upphandling och avtalsförvaltning, samt budgetering
• av byggprojekt med ABT och ABK
• av arbete inom fastigheter med hög säkerhet och där säkerhetsfrågor alltid finns med som en naturlig del i arbetet
• av styr- och reglersystem för processindustrin
• om lagar och myndighetskrav inom området

Som person är du självgående och har en hög arbetsmoral vilket genererar din kvalitetsmedvetenhet och ditt helhetstänk. En god samarbetsförmåga och viljan till utveckling av dig själv ser vi som självklart. Du har ett en god problemlösande analysförmåga och är bra på att se de tekniska systemen i sina komplexa sammanhang.

MER OM TJÄNSTEN
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas
Placering: Tjänsten är placerad i Falun, men din tjänstgöring är på flera orter inom Sverige.
Arbetstid: Förtroendearbetstid 
Möjlighet att jobba distans: Nej
Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass. 

Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap. 

ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.

ANSÖK
Vi vill ha din ansökan med CV senast den 27 februari. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning. 

Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbanken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Besöksadress

Brunkebergs Torg 11
None

Postadress

Brunkebergs Torg 11
Stockholm, 10337

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024