OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som vill vara med och driva tekniska förvaltningsfrågor framåt? Då har vi rätt roll för dig!
Arbetsuppgifter
Som teknisk förvaltare är du ett stöd till övriga avdelningar inom divisionen för Förvaltning- och Fastighetsutveckling. Du agerar som skadeexpert för HFABs skadehantering med ett skadetekniskt, ekonomiskt och försäkringsmässigt ansvar inom fastighetsbeståndet. Du fungerar, inom ramen för detta, som internkonsult av försäkrings- och ansvarsskador som till exempel brand och vatten. Som skadeexpert gör du en bedömning och fördelar de inkomna skadorna för vidare hantering mellan fastighetsförvaltarna och dig själv, arbetet sker i tätt samarbete med områdets fastighetsförvaltare. I rollen medverkar du som sakkunnig vid upphandlingar och i bolagets strategiska förhållningssätt till underhållsplanering, förebyggande arbete och hantering av skador. Rollen innefattar breda kontaktytor inom och utom bolaget.
Du ingår i en grupp som leds av en teknisk chef och 8 medarbetare där 4 av dem är tekniska förvaltare och där ni alla har olika inriktningar, men stöttar varandra i det dagliga arbetet. Övriga 4 tjänster arbetar med bolagets drift- och energifrågor.
Egenskaper och kvalifikationer
Du som person är social, kommunikativ och serviceinriktad. Du har gott omdöme och med integritet tar du dig an skadeärenden med hög administrativ förmåga och noggrannhet och ställer gärna frågor för att samla information om ärenden eller situationer. Då rollen innefattar mycket personlig kontakt med hyresgäster på plats i deras hem förväntar vi oss att du prioriterar serviceupplevelsen. Utöver detta är du resultatorienterad och kvalitetsmedveten samt prioriterar ekonomiska resultat och fokuserar på att maximera lönsamheten. Du har B-körkort och tillgång till egen bil.
Vi ser att du har eftergymnasial utbildning med inriktning på bygg och/eller fastighet eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har byggnadsteknisk kompetens och praktisk erfarenhet från likvärdiga arbeten inom skadehantering och ansvarsskador. Arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen och/eller byggbranschen är ett krav.
Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädjen på jobbet. Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande. Sista ansökningsdag är 15 november.
Vill du vara med och skapa hem för bättre liv idag och imorgon? Välkommen med din ansökan!
Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads Kommun. Bostadsbolaget
omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 130 anställda.
Fastigheterna, som består av drygt 10 500 lägenheter och lokaler,
värderas till cirka 12 miljarder kronor.
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson, Fastighetsutvecklingschef
070-306 28 55
Viktoria Hägg, HR-chef
035-138321
Per Lidetun, Distriktschef
035-138420
Mikael Olsson, Facklig representant - Fastighetsanställdas
035-140230
Jonas Stark, Ekonomichef
035-138404
Carin Ottosson, Affärsområdeschef Lokaler
035-13 83 65
Jonas Stark, Ekonomichef
035-13 84 04
Viktoria Hägg,
Carin Ottosson, Distriktschef
035-13 83 65
Malin Paulsson, HR-koordinator
035-138388