OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kraftnät söker nu en Teknisk förvaltare till Fastighetsenheten som vill driva Svenska kraftnäts uppdrag framåt. Enheten är relativt ny, och det kommer finnas stort utrymme för att utvecklas i tjänsten samt driva enheten framåt mot uppsatta mål. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Teknisk förvaltare har du som huvudsaklig uppgift att utifrån ett tekniskt perspektiv ansvara för fastighetsinstallationer både i ägda fastigheter samt inhyrda lokaler. Du ansvarar för budget, prognos och planering av drift, underhåll samt mindre investeringar. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med enhetens övriga medarbetare som består av b.la. lokalstrateg, fysisk säkerhetsansvariga, tekniker samt koordinatorer.
Ansvarsområden som ingår i tjänsten:
- Teknisk drift och underhåll av fastighetssystem
- Ställverk, reservkraft och brandlarmsystem
- Uppföljning av statistik och rapportering inom ansvarsområdet
- Projektledning
- Kontakter med fastighetsägare
I ditt uppdrag ingår även att säkerställa att vi uppfyller vårt fastighetsägaransvar och där på följande myndighetskrav.
Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning inom fastighets- eller driftteknik eller har kunskaper som Svenska kraftnät bedömer som likvärdiga, förvärvade på annat sätt. Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetar eller har arbetat i offentlig verksamhet. Har du erfarenhet av skyddsobjekt, leverantörskontakter och förhandlingsvana är även det meriterande.
B-körkort är ett krav då resor inom Sverige kommer att förekomma.
Dina personliga egenskaper
Tjänsten kommer bli en central roll på enheten vilket innebär att du måste kunna samarbeta och upprätthålla goda relationer. Du kommer självständigt driva projekt varför du känner dig bekväm med att arbeta mot uppsatta mål och resultat.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Jan Nilsson, tel. nr. 010-475 89 37 alternativt HR-partner Ann-Britt Andersson, tel. nr. 0706026770. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91.
Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2020. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus