OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi sitter i nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuter från Centralstationen.
Vi söker dig
Har du erfarenhet av teknisk förvaltning av bostäder, ett intresse för teknik och är sugen på en ny utmaning? Lockas du av att få arbeta i ett högt tempo, och med många kontaktytor där du får chans att aktivt bidra till att bibehålla och utveckla Stockholms stads fastighetsbestånd? Då kan den här rollen vara helt rätt för dig.
Vi behöver förstärka enheten för teknisk förvaltning med en ny medarbetare med kompetens inom bostäder och mindre teknikintensiva objekt och erbjuder ett spännande och omväxlande jobb på en dynamisk arbetsplats med möjlighet att växa och utmanas i din profession. Du arbetar i en grupp med 14 engagerade kollegor med lång erfarenhet och mångfacetterad kompetens. Välkommen till en prestigelös arbetsplats med högt i tak och stor arbetsglädje.
Om tjänsten
I rollen som teknisk förvaltare arbetar du strategiskt och planerande utifrån ett helhetsperspektiv med ansvar för teknisk förvaltning av bostäder, LSS boenden och andra egenägda lokaler i nära samarbete med kundförvaltare, teknikspecialister och vår interna driftenhet. Du kan också komma att arbeta med andra objekt.
Dina arbetsuppgifter är breda och innefattar i huvudsak att:
- upprätta och följa upp den kort- och långsiktiga underhålls- och investeringsplanen för dina tilldelade fastigheter
- ansvara för statusinventeringar och andra konsultutredningar
- ansvara för myndighetsbesiktningar och efterföljande åtgärder med stöd av kontorets Teknikspecialister
- vara projektägare och intern beställare mot projektavdelningen och vara stödjande/kravställande i projekt
- leda möten med kundförvaltare och driftenheten för dina tilldelade fastigheter
- implementera och arbeta för att de hållbarhets- och kvalitetsmål som finns uppnås inom förvaltningen
- vara drivande i vårt mål att minska energianvändningen.
Du ingår i enheten teknikförvaltning som består av 14 teknikförvaltare med gedigen kompetens och erfarenhet av teknisk förvaltning, de flesta med någon form av ingenjörsbakgrund. Du rapporterar till enhetschef.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- en eftergymnasial utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant, alternativt har du inhämtat motsvarande kunskap och kompetens genom flerårig erfarenhet från branschen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- aktuell arbetslivserfarenhet från en liknande roll där du arbetat med teknisk förvaltning av bostäder
- ett intresse för teknik samt förståelse för hur olika tekniska val påverkar andra system
- erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och van användare av Officepaketets olika program
- god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har
- god kunskap och förståelse för ABT och de olika entreprenadformerna.
Din profil
Denna tjänst passar dig som är driven och målinriktad och som trivs med att ha mycket på gång samtidigt. Du är en person som ser till att saker blir gjorda. Eftersom att du hanterar många olika projekt parallellt och ansvarar för ett stort antal fastigheter är det av avgörande betydelse att du är strukturerad och har god förmåga att planera och prioritera. Då du har många kontaktytor både internt som externt är det även viktigt att du har lätt för att kommunicera och samarbeta och är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande. För att lyckas väl i rollen krävs också en hög grad av flexibilitet och förmåga att ställa om såväl sitt förhållningssätt som arbetsuppgifter utifrån ändrade omständigheter och prioriteringar. Inte minst visar du ett engagemang och nytänkande för ditt arbetsområde och kan omsätta den energin till handlingskraft. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.
Vi erbjuder
Enheten präglas av ett positivt, prestigelöst och öppet klimat där vi har stort förtroende för varandras kompetens och engagemang för verksamhetens uppdrag att vårda och utveckla Stockholms stads fastighetsbestånd.
Vi är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välmående. Vi månar om möjlighet till ett flexibelt arbetssätt för att kunna kombinera yrkes- och privatliv. Vi erbjuder även fördelaktiga friskvårdsförmåner, lunchförmån och semesterväxling. Hos oss har du goda möjligheter till kompetensutveckling inom ditt uppdrag och inom Stockholms stad.
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare och våra förmåner:
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/staden-som-arbetsgivare/
https://jobba.stockholm/formaner/
Din ansökan
När du gör din ansökan kommer du få besvara ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete. I ditt personliga brev vill vi enbart att du beskriver kortfattat varför du stämmer bra in på vad vi efterfrågar i annonsen och varför du är intresserad av just den här tjänsten. Vi vill även att du berättar vad du kan bidra med utifrån dina tidigare erfarenheter.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus