OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.
ARBETSUPPGIFTER
Saknar du känslan av att din kunskap gör nytta? Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg ger en skön känsla av att bidra till ett större sammanhang. Som teknisk förvaltare hos oss blir du en del av ett team i ständig utveckling. Fastighetsenheten ansvarar för drift och underhåll av förbundets samtliga fastigheter och tekniken kopplad till dessa.
Det är ett ansvarsfullt uppdrag och vi tror att du är någon som har höga krav på kvalitet och säkerhet. Du är intresserad av att löpande utveckla din egen kompetens och hålla dig ajour med de tekniska framstegen på området. Räddningstjänstens uppdrag handlar om att skapa ett tryggare samhälle och där har du en viktig roll som teknisk förvaltare.
I denna roll ansvarar du bl. a för fastighetsdrift vilket förutsätter att du är tekniskt sakkunnig inom områdena ventilation, reservkraft och styr- och reglerteknik. Det är en bred roll där du även kommer att ansvara för planering och genomförande av löpande underhåll samt medverka i vårt budgetarbete. Du fungerar även som byggledare vid större renoveringar och ombyggnationer vilket innebär att du behöver vara strukturerad och målinriktad. I övrigt ingår att vara behjälplig vid driftstörningar samt att medverka i utvecklingen av fastighetsenhetens kvalitets- och servicearbete.
På Räddningstjänsten arbetar vi mot det gemensamma målet att skapa ett tryggare samhälle. Det innebär att vi tar tillvara på alla våra medarbetares engagemang. Ditt arbete gör skillnad.
KVALIFIKATIONER
• Utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande kompetens inom teknisk förvaltning
• Några års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning inom bygg-, installations och fastighetsteknik
• Aktuella kunskaper inom upphandling (LOU), projektledning, byggnadsteknik, entreprenadjuridik och ekonomi samt kunskap om aktuella lagar och myndighetskrav inom området
• Goda datakunskaper samt B-körkort
ÖVRIGT
Tjänsten är på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer är planerade till 30 maj och 1 juni.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.
Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus