OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Tjänsten är placerad inom avdelning Fastighet och serviceavdelningen inom Samhällsbyggnads- och teknikförvaltningen. Förvaltningen har ett helhetsansvar för kommunens investeringsprojekt, ansvar för fysisk planering, drift av kommunala anläggningar såsom VA, avfall, fiber och gator, mark- och exploateringsverksamhet samt ansvar för förvaltning av kommunens verksamhetsfastigheter och flygplatsen. Förvaltningens verksamhet omfattar även lokalvård och kost.
Fastighet- och serviceavdelningen har ansvar för kommunens fastigheter, kostenhet, lokalvård, bostadsanpassningar, transportsamordning och bilpool, samt deltager i många projekt vid byggnationer av kommunala verksamhetslokaler.
Arbetsuppgifter
I arbetet ingår planering, utveckling och uppföljning av underhåll inom ramen för kommunens fastighetsförvaltning. Du ansvarar för drift- och underhållsplaner för kommunägda fastigheter, följer upp verksamhetens kvalitet och kostnader, tar fram beslutsunderlag och kalkyler inför investeringar inom t.ex. drift och energieffektivisering samt att tillse genomförandet av energi- och förbättringsprojekt, bereder ärenden för politiskt beslut, agerar beställare gentemot entreprenörer, deltar i besiktningsförfaranden, försäkringsarbeten, utredningsarbeten, fakturahantering och annat förekommande inom tjänsten. I tjänsten ingår administration av IT-system inom avdelningen, ex. ARX.
Du är direkt underställd avdelningschef för fastighet och service och tillsammans med chef och kollegor arbetar du för att nå fastställda mål och resultat inom den kommunala verksamheten. Du kommer att svara på frågeställningar från interna och externa kunder, medborgare och nämnder inom området. I tjänsten ingår att vara delaktig i projektarbeten och ta fram underlag och medverka vid upphandlingar.
Kvalifikationer
Du har ingenjörsutbildning eller annan lämplig utbildning för uppdraget och/eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Vi ser det som en merit om du har erfarenhet av arbete inom drift, underhåll och/eller planering inom fastighetsområdet och har erfarenhet av arbete inom politiskt styrd verksamhet. Eftersom du kommer att ha en planerande och samordnande roll är det viktigt att du känner dig trygg med att möta och kommunicera med både interna och externa kontakter samt har god samarbetsförmåga.
Du ska drivas av att vara med och utveckla verksamheten. Vi är inne i ett spännande skede med många projekt som pågår, samtidigt som drift och underhåll ska fungera. Din roll är en viktig del i samhällsservicen. Du ska kunna ha ett kund- och medborgarperspektiv för att säkerställa god service.
Körkort i klass B är ett krav
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas, lämna gärna löneanspråk.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare
Vision, tfn 0970-818 000 vx
Ansökan
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.