OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för ett företag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du arbetat i en liknande roll och vill fortsätta utvecklas inom fastighetsbranschen? Då kan det vara dig vi söker!
Rollen som teknisk förvaltare är en viktig och central funktion hos oss som ställer höga krav på din förmåga att samverka med många olika funktioner både inom bolaget och med externa parter samtidigt som du tillsammans med dina kollegor skapar långsiktiga förutsättningar för att vi ska nå våra bolagsmål.
Hos oss har du möjlighet att växa i din roll och utvecklas i takt med verksamhetens behov.
Om tjänsten
Tillsammans med fem tekniska förvaltare har du det övergripande ansvaret för funktionen, underhållet och utvecklingen av fastigheterna inom ett eget förvaltningsområde. Detta innebär säkerställande av att fastighetens byggnadskonstruktion och tekniska system underhålls och utvecklas samt att fastighetens kondition och kommande behov dokumenteras och budgeteras. Du ansvarar för fastigheternas underhållsplanering och genomför utredningar och förstudier inför underhållsprojekt och hyresgästanpassningar. Vidare ansvarar du även för beställning och överlämning av dina underhållsprojekt samt uppföljning och mottagande av de färdigställda projekten.
Inom rollen är du delaktig i den operativa driften av fastigheterna. Du säkerställer att rådande myndighetskrav uppfylls och hanterar inkomna skadeärenden. Du deltar i möten med hyresgäster och verksamheter och tillsammans med dina kollegor medverkar du till att utveckla tjänsten. Du kommer arbeta i par med förvaltaren på ditt förvaltningsområde och ha många interna samarbetsytor på bolaget.
Du tillhör enheten Fastighetsdrift och rapporterar direkt till Driftchefen. Inom enheten arbetar även en skadehanterare, driftcontroller, driftsamordnare, städcontroller, systemadministratör och trädgårdsförvaltare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastigheter eller har motsvarande kunskaper förvärvade via arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som teknisk förvaltare eller i en annan likvärdig roll. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
För att lyckas i rollen är du självgående och proaktiv i ditt arbetssätt. Då du kommer ha många externa och interna kontaktytor ser vi att du samarbetar bra med andra men också är villig att ta tuffa diskussioner där det behövs, vid exempelvis avtalsfrågor. Vidare är du strukturerad och har förmågan att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 25:e maj, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Tomas Wikvist, enhetschef Fastighetsdrift, mailto:tomas.wikvist@micasa.se eller Sabina Korva, HR-generalist, mailto:sabina.korva@micasa.se. Du kan också kontakta oss via mailto:info@micasa.se.
Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi äger och förvaltar ca 110 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi
Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.
Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.
Stockholm stads förmåner
Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: https://jobba.stockholm/formaner/
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats https://www.micasa.se/
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.