OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionfastigheter är Region Skånes nya förvaltning med uppdrag att ansvara för ägandet och utvecklingen av Region Skånes ägda och förhyrda fastigheter. Förvaltningen säkerställer att investeringar i Region Skånes vårdbyggnader görs så resurseffektivt och hållbart som möjligt.
Region Skåne genomför just nu de största satsningarna någonsin på sjukhusområdena i Helsingborg, Malmö, Lund. Målet är bättre vård och arbetsmiljö med sjukhus som är väl rustade för att möta framtidens krav. Läs mer om satsningen på http://www.skane.se/framtidenssjukvard.
I Regionfastigheters uppdrag ingår ansvaret för den tekniska fastighetsförvaltningen inom alla sjukhusområden i Region Skåne som tillsammans har en yta på cirka 1,1 miljon m2.
Teknik förvaltare
Som Teknik förvaltare har du det tekniska förvaltningsansvaret för flera fastigheter inom Regionfastigheters fastighetsbestånd. Det huvudsakliga ansvarsområdet är planering av underhåll och fastighetsägarinvesteringar. Fokus är på att upprätta långsiktiga underhållsplaner för samtliga fastigheter.
Hos Regionfastigheter får du möjlighet att jobba med unika fastigheter och stora projekt. Verksamheten ställer höga krav på fastigheterna vilket göra renoverings- och underhållsprojekt extra utmanande.
Arbetsuppgifter
Du planerar för och följer upp projekt- och underhållsplanering inom sjukhusområdet, samt är ansvarig för att tillsammans med ekonomisk förvaltning planera för bästa möjliga långsiktiga underhåll och fastighetsägarinvesteringar av byggnaderna. Därtill medverkar du även vid kund- och driftmöten.
I rollen arbetar du strukturerat med dokumentation, verkar för goda samarbeten med dina kollegor samt upprätthåller god kontakt och dialog med ekonomisk förvaltning, byggprojketledare, hyresgäster och myndigheter.
Utbildning
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning med bygg-, eller drift- och underhållsinriktning, alternativt likvärdig kompetens genom fortbildning och arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet och kunskap
Vi ser gärna att du har minst fem års arbetslivserfarenhet från en liknande roll och det är en fördel om du tidigare har arbetat inom, fastighets-, bygg- eller industribranschen. God kunskap i planering av underhåll för fastigheter ser vi som nödvändigt för att lyckas. Det är meriterande om du har erfarenhet om projektledning, och förvaltning av fastigheter, ABT samt BAS-P och BAS-U.
Därtill har du goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift och är en van datoranvändare med goda kunskaper i Microsoft Office programmen, kunskaper i MS projekt.
B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Du som person är trygg, stabil och har självinsikt. Vidare är du självgående och strukturerad, vilket innebär att du planerar arbetet i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller deadlines. Andra viktiga egenskaper är att du har lätt för att hitta nya angreppssätt, att tänka utanför boxen och vill bidra till utvecklingen av traditionella arbetsmetoder. Du har god kommunikationsförmåga och talar välformulerat och engagerat i både stora och små grupper. Vi förutsätter även att du har förmågan att kunna samarbeta bra med andra människor och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du arbetar engagerat och med hög servicenivå i dina uppdrag samt har förmågan att prioritera och lösa problem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Larsson på 070-8810589 eller maria.larsson@asearch.se
Tycker du att tjänsten verkar intressant så välkomnar vi din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringen sker löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Lasse Högström
Aron Jegers
0709-122512