OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kunnig, ansvarstagande och kreativ person som gillar att driva resultat? Ser du god service och partnerskap som en självklarhet och vill göra skillnad avseende en hållbar fastighetsförvaltning? Då skall du fortsätta läsa för du kan mycket väl vara den vi letar efter till vårt team!
Om oss
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar och anläggningsmaskiner samt marina och industriella motorer under varumärket som Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks och Volvo Penta.
Volvo Group Real Estate stöttar verksamheten med investeringar, byggprojekt, felavhjälpande- och planerat fastighetsunderhåll. Vi är ett globalt team med cirka 300 anställda.
Som Teknisk Förvaltare/Property Manager tillhör du Division Göteborg & Campus Lundby.
Group Real Estates division Göteborg & Campus Lundby driver, utvecklar och förvaltar fastighetsbeståndet på Volvos största och mest komplexa siter. Dessa kräver ett strategiskt förhållningssätt och en tydlig långsiktig vision.
En stor del av den senaste teknikutvecklingen inom elektromobilitet, uppkopplade fordon och autonoma lösningar sker i Göteborg, framför allt på Campus Lundby och detta ställer stora krav på anpassning och utveckling av våra fastigheter och tekniska anläggningar.
Detta kommer du att få arbeta med
Som Teknisk Förvaltare/Property Manager ansvarar du för den strategiska planeringen och förvaltningen av tekniska installationer/system avseende VVS vid våra fastigheter. Du tar fram underhållsplaner, ser till att dessa verkställs och har budgetansvar. Du deltar i utvecklingen av Campus Lundby som kravställare i projekt och samarbetar med projektorganisation, driftorganisation samt supportfunktioner. Du håller löpande kontakt med olika verksamheter för att förstå nuvarande och framtida behov samt utveckling för att på så sätt agera och planera den långsiktiga tekniska förvaltningen.
Utöver detta kommer du även att jobba med:
Förbättring och utveckling av Volvo Group Real Estates leverans
Beställningar av uppdrag i samarbete med både interna som externa kollegor
Säkerställa att tillämpliga direktiv, myndighetskrav och lagar följs
Finansiell uppföljning och utvärdering av ingångna avtal
Tjänsten är placerad i Lundby (Göteborg) och du kommer att rapportera till Director Planning & Operations inom Göteborg & Lundby divisionen. I din roll kommer du att arbeta med dina kollegor inom förvaltning, enheten som leder och driver byggprojekt samt ett nätverk av entreprenörer och konsulter. På Campus Lundby i Göteborg pågår för närvarande stora satsningar för att möta framtiden, en spännande resa som du i denna roll kommer att få vara en del av i stor utsträckning.
Vem är du?
Vi söker dig som har en gedigen kunskap och erfarenhet av teknisk förvaltning inom VVS.
Som person ser vi att du motiveras av att leda och driva, för dig är utveckling av dig själv och ditt team den självklara vägen till framgång. För att trivas hos oss är du idérik och bra på att hitta lösningar på problem för en hållbar fastighetsförvaltning.
Du är ansvarstagande, tydlig, har god kommunikativ förmåga och är van vid att kommunicera med människor med olika bakgrund. Du är professionell i ditt bemötande och har erfarenhet av liknande roller. Du arbetar strukturerat, du har förståelse för beslutsprocesser i större organisationer och du kan också initiera och driva egna underhålls- eller energioptimeringsprojekt när det krävs.
Kvalifikationer:
Civilingenjörsutbildning, högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande
Minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från liknande roller inom teknisk förvaltning
Du har vana vid att vara kravställare i om- eller nybyggnadsprojekt när det gäller VVS
Erfarenhet av industrifastigheter och/eller tekniskt komplicerade installationer är meriterande
Erfarenhet av att ta fram underhållsplaner på flera års sikt, budget och uppföljning mot budget
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett spännande arbete i en internationell miljö som möjliggör stora utvecklingsmöjligheter både på ett professionellt och personligt plan. Du kommer att få möjlighet att arbeta med mycket motiverade och kompetenta medarbetare som strävar efter att erbjuda tjänster av hög kvalitet, möta kollegornas behov samtidigt som vi söker kostnadseffektiva lösningar. Vi på Volvo Group Real Estate vill ge dig goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra - för när du lyckas, lyckas vi tillsammans.
Placeringsort: Göteborg, Sverige
Tjänsteresor: Begränsat
Låter det spännande?
Slå oss en signal om du har frågor kring tjänsten så berättar vi mer. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan. Hoppas vi ses!
Anställande chef: Erik Samuelsson, Director Planning & Operations, +46 739 026 504
Emelie Fransson, HR Business Partner, +46 739 022 011
Sista ansökningsdag: 2022-12-08
Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.