OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är i en expansiv fas och söker nu en ny Teknisk Förvaltningsledare inom området Resenärsinformation Högtalsystem/utrop och Tidgivningssystem.
Detta är delar för att skapa tillgänglighet för alla inte minst de särskilda behov som barn, äldre och resenärer med funktionsnedsättningar har i kollektivtrafiken. Vi inför också nya arbetssätt och metoder t ex Asset Management enligt ISO55000.
Om tjänsten
Som Teknisk Förvaltningsledare säkerställer du fungerande system idag och i morgon. Du jobbar nära övriga förvaltare inom Telesystem och har breda kontakter med hela trafikförvaltningen samt leverantörer och entreprenörer. Du arbetar med tunnelbana, lokalbanor och buss. Du tar beslut inom ditt ansvarsområde för att säkerställa en trygg, säker och tillförlitlig kollektivtrafik.
Du får bland annat jobba med:
- vara tekniskt ansvarig för planering (1-10 år) och genomförande av aktiviteter inom förvaltningsobjektet
- planera, leverera och samverka, på beslutade aktiviteter inom förvaltningsobjektet
- arbeta proaktivt inom uppdraget och i samarbete med övrig organisation, leverantörer, operatörer och myndigheter
- arbeta med leverantörsavtal inom ditt förvaltningsobjekt samt medverka vid upphandlingar
- ta fram generella designregler
- säkerställa tillgänglighet i systemet utifrån krav, tillgänglighet och säkerhet
- utveckla arbetssätt.
Vad vi söker efter
För att trivas i rollen tror vi att du är en affärsmässig relationsbyggare med förmåga att skapa goda förutsättningar för dialog och samverkan med andra delar av verksamheten likväl som med externa parter. Givetvis drivs du av utmaningar, utveckling och ständiga förbättringar. Du har både viljan och förmågan att utveckla såväl verksamheten som din egen kompetens och arbetssätt.
Vidare har du:
- universitets eller högskoleexamen med inriktning telekommunikation alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
- aktuell erfarenhet från projektering av TUL/UTM
- erfarenhet av installationsteknik
- kunskap om telesystem allmänt som t.ex. gemensamma ledningsnät, fastighetsnät och registreringsstandard
- kunna tala och skriva svenska obehindrat.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av att ha förvaltat avtal, och arbetat med budget, prognoser samt uppföljning av resultat. Vidare är det ett stort plus om du har kunskap om Tidgivningssystem inkl. Minutpuls/tidkod/NTP. Samt kunskap om Högtalarsystem/utrop/TUL/UTM inkl. grundläggande ljudkunskap, akustik-principer, 100V-system.
Startdatum enligt överenskommelse.
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.
Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss.
Huvudsaklig arbetsplats och självklar mötesplats är kontoret på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån.
Information och ansökan
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johnny Nyroos, tfn 08-123 315 17. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-123 336 74. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 27.e april. Vi ser fram emot din ansökan!
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida https://sll.varbi.com/center/tool/position/426147/edit/tab:2/sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på https://www.linkedin.com/company/trafikforvaltningen-region-stockholm.
#LI-Hybrid
Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb