OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.
Din roll
Som teknisk förvaltningsledare leder och ansvarar du för att säkerställa att IT-lösningar inom förvaltningsobjekten fungerar och är tillgängliga för verksamheten enligt överenskomna krav. Tillsammans med verksamheten utformar du en gemensam förvaltningsplan och verkar för ett ändamålsenligt och effektivt IT-stöd. Du säkerställer att tekniska aktiviteter utförs på ett kvalitetssäkrat sätt i enlighet med gällande arbetssätt och att IT-lösningar är utformade och framtagna i enlighet med de riktlinjer som finns inom myndigheten.
Du säkrar verksamhetens krav på tillgänglighet, vidareutveckling, uppföljning, hantering av incidenter, ändringar och problem. Du är också ansvarig för relationen mellan verksamhet och IT inom dina systemområden. I den här tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med hela Skolinspektionen i olika grupperingar samt våra externa leverantörer då stor del av vår leverans är outsourcad.
Din profil
Vi söker dig som vill samordna it inom ett par förvaltningsobjekt (systemområden) inom Skolinspektionen samt har ett stort intresse för att hitta nya vägar framåt för att effektivisera verksamheten genom nyttjande av tekniken.
Vi ser att du har:
• Under flera år arbetat i en liknande roll, exempelvis som förvaltningsledare eller som projektledare
• Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt
• Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du också har:
• Erfarenhet av budgetering och uppföljning
• Kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/ processer baserade på ITIL/pm3.
• Erfarenhet av kravformulering i samband med upphandling
• Erfarenhet av offentlig sektor
Som person är du strukturerad, problemlösande, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika personer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställning och förmåner
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 8 november, 2020. Ansökan har dnr 2020:7535.
Frågor
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Bratt tfn 08 58608085, har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Marjut Thelin tfn 072 987 4629.
Fackliga företrädare
Anna Kjellberg (Saco-S), Mattias Friström (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.