Teknisk handläggare

Teknisk handläggare

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av verksamheterna Strategisk planering, Mark och exploatering, Fastighet, Allmän plats med park, gata och trafik, Vatten och avlopp, Måltidsservice samt Stab. På förvaltningen jobbar ungefär 400 personer och vi har ett nära samarbete inom förvaltningen och med andra förvaltningar som jobbar med den fysiska och tekniska samhällsutvecklingen för kommunen. Vi satsar på gemensamma personalfrämjande aktiviteter som skapar en god stämning mellan medarbetarna på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en hållbar och väl fungerande vardag nu och i framtiden för Enköpingsborna.

Vatten- och avloppsverksamheten, VA-verksamheten, har ca 50 medarbetare. Inom våra verksamhetsområden producerar och levererar vi dricksvatten samt avleder och renar spill- och dagvatten. Vi förvaltar och förädlar distributionsnät, avloppsanläggningar och dricksvattenanläggningar. Vi planerar för nya områden och förtätningar i samband med att Enköping växer. Under den närmaste 10 års perioden står vi inför stora satsningar inom VA-området. Vi bygger nytt reningsverk och planerar för en ny dricksvattenförsörjning. Vi utökar verksamhetsområdet med flera nya områden och ansluter fler abonnenter.

På enheten för projekt och planering arbetar 15 personer som ansvarar för investeringsplanering, projektledning, byggledning, förvaltning och kundservice.

I denna tjänst har du stor möjlighet att styra över din egen arbetsdag och arbetstider i och med att vi tillämpar flextid. Det finns också möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov.

På vår förvaltning anser vi att hälsa och friskvård är viktigt. Så vi erbjuder ett friskvårdsbidrag på 2000 kr per år.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu efter en teknisk handläggare med fokus på projektadministration. Du kommer framför allt att fungera som ett administrativt stöd för enhetens projektledare men det kan även bli aktuellt med andra administrativa arbetsuppgifter inom enhetens ansvarsområde. Tjänsten är ett vikariat på 6-12 månader.

Du kommer bland annat att:
• Bistå våra projektledare i administrativ och ekonomisk planering samt tidsplanering
• Medverka vid ekonomi- och kundmöten
• Planera och samordna projektmöten och byggmöten samt ansvara för
protokollföring och hantering av möteshandlingar
• Handlägga och administrera projekthandlingar samt sammanställning av
dokumentation
• Kontakt med konsulter, entreprenörer, myndigheter och fastighetsägare m fl i
projekt
• Bistå projektledare med fakturahantering som tex granskning
• Vara behjälplig och ta fram ansökningsunderlag inför tex myndighetsansökningar
och anmälningar
• Assistera enheten i administrativa uppgifter kopplat till enhetens ansvarsområde, så
som registerkontroll, ta fram statistik och rapporter
• Assistera och handlägga i arbetet med utformning av mallar och rutiner
• Bistå våra projektledare i kommunikationsfrågor tex ta fram underlag till
kommunikationsplan eller informationsutskick
• Medverkar vid framtagande av riskanalys



KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har minst en gymnasial utbildning och minst fem års relevant yrkeserfarenhet. Vi söker en person med servicekänsla och som är van att arbeta inom organisationer med högt tempo. Dina arbetsuppgifter kommer variera beroende på vilken fas projekten befinner sig i. Det är därför viktigt att du tycker om att ta dig ann nya utmaningar och arbetsuppgifter samt har lätt för att samarbeta.

Det krävs att du har goda kunskaper i office-paketet samt flerårig erfarenhet från administrativt arbete. Det är meriterade om du har erfarenhet av att arbeta inom projekt och har entreprenadkunskap samt om du har kunskap inom vatten och avlopp.

Som person är du självgående, serviceinriktad och har lätt för att skapa kontakter. Du är en driven organisatör som ser en utmaning i att effektivisera administrativa arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du är kvalitetsmedveten och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Därutöver är du en person som verkar för och bidrar till att skapa god trivsel på vår gemensamma arbetsplats.

Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift samt att du innehar B-körkort.
Denna tjänst är säkerhetsklassad och vår rekryteringsprocess innehåller därför en säkerhetsprövning.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter"
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

Kungsgatan 42
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024