Teknisk handläggare, Ärendekoordinator

Teknisk handläggare, Ärendekoordinator

Arbetsbeskrivning

Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator
Om Oss
För vår kunds räkning söker vi nu en Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator. Kunden har som uppdrag att säkerställa att Sveriges elöverföringssystem är säkert, miljövänligt och kostnadseffektivt. Deras huvudverksamhet är baserad i Sundbyberg.
Din Roll hos kunden
Som Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator kommer du att spela en central roll i att hantera och svara på inkommande ärenden och förfrågningar till vår enhet. Du kommer att navigera enligt interna riktlinjer samt gällande normer och lagar för att säkerställa en smidig process. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att samarbeta med kollegor för att samla in information och bereda ärenden för utlåtanden och svar. Många av ärendena kommer från externa parter, såsom andra myndigheter, entreprenörer och fastighetsägare, ofta relaterat till korsningar eller byggnationer nära våra kraftledningar.
Dina Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Handläggning och administration av inkomna ärenden.
Att svara på interna remisser och frågor från allmänheten.
Besvara och följa upp varje ärende noggrant.
Arbeta tätt tillsammans med våra underhållsingenjörer och teknikspecialister för att utforma svar baserade på välgrundat material.

Krav
För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha:
En högskole/universitetsutbildning inom teknik (till exempel elteknik eller ingenjörsvetenskap) eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom kraftledningar/kabelteknik eller jordningsteknik.
Minst 3 års erfarenhet inom arbete relaterat till kraftledningar, stationer eller kablar, eller inom besläktade eltekniska områden.
Minst 2 års erfarenhet av ärendehantering och/eller handläggning.
Minst 2 års erfarenhet av att hantera interna och externa kontakter.
Minst 2 års erfarenhet av arbete som involverar kartor och ritningstolkning, där minst 50% av arbetsuppgifterna omfattade ritningstolkning och kartläsning.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet med Office-paketet.

Meriterande
Följande erfarenheter är meriterande men inte obligatoriska:
Minst 2 års erfarenhet av ArcGis Pro/ArcGis online.
Minst 2 års erfarenhet av IFS.
Minst 2 års erfarenhet av W3D3.
Minst 2 års erfarenhet av ServiceNow.
Minst 2 års erfarenhet av arbete inom jordningsteknik.

Personliga Egenskaper
Vi söker någon som är:
Bra på samarbete och tar initiativ.
Flexibel och anpassningsbar.
Tydlig och pedagogisk i kommunikationen.
Ödmjuk och skapar förtroende.
Självständig och målinriktad.
Bra på administrativa arbetsuppgifter.

Ansökan
Om du är redo att vara en del av vår kunds dedikerade team och uppfyller kraven, ser vi fram emot din ansökan. Skicka ditt CV och personliga brev till ove.ekerbring@prowork.se eller viktoria.janmicks@prowork.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prowork Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2023
  • Ansök senast: 7 september 2023

Postadress

Rosenborgsgatan 12
Solna, 16904

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024