Teknisk handläggare och koordinator till kund i Sundbyberg

Teknisk handläggare och koordinator till kund i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Som Teknisk Handläggare/ärendekoordinator innebär ditt arbete ett ansvar att ta emot, behandla samt svara på till enheten inkomma ärenden och förfrågningar. Detta arbete genomförs genom att söka och ta avstamp i interna riktlinjer samt gällande normer och lagar. En viktig del av arbetet är att hålla en dialog med kollegor för att hämta in information och remissa ärenden inför yttranden och svar. Ärenden handlar många gånger om förfrågningar från externa parter – till exempel andra myndigheter, entreprenörer eller fastighetsägare.

Arbetsuppgifter
Handlägga/administrera inkomna ärenden gällande förändringar i kringliggande anläggning, svara på internremisser, svara på frågor från allmänheten.


Besvara och löpande uppföljning av varje ärende.
Ansvara för att i aktuellt ärende upprätta svar tillsammans med underhållsingenjörerna/teknikspecialister utifrån det förädlade underlaget.

Obligatoriska krav:
Tekniskutbildning på gymnasie nivå.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av handläggning eller ärendehantering inom tekniksektorn.


Minst 2 års arbetslivserfarenhet av uppdrag med interna och externa kontaktytor. 
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning)
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ritningstolkning (AutoCad eller motsvarande)  
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av Office-paketet
Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift. 



Mervärdeskrav
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ArcGis Pro/ArcGis online
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av IFS
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av W3D3
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ServiceNow
Minst 2 års arbetslivserfarenhet  av jordningsteknik inom kraftledning/luftledning/kablar
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbeten inom kraftledning, station eller kabel





Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 4 november 2024

Liknande jobb


9 februari 2024

Karttekniker

Karttekniker

6 februari 2023

Karttekniker

Karttekniker

21 december 2022