Teknisk handläggare till bostadsanpassning

Teknisk handläggare till bostadsanpassning

Arbetsbeskrivning

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2 000 medarbetare, varav 80-talet chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,4 miljarder. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Läs mer om oss via hemsida: www.boras.se/kommunochpolitik/kommunensorganisation/forvaltningar/vardochaldreforvaltningen

Bostadsanpassningsbidrag är en del av Vård-och äldreförvaltningens Myndighetsavdelnings ansvarsområden. Bostadsanpassning handläggs av 5 personer, två beslutsfattare/arbetsterapeuter, två tekniska handläggare och en samordnare. Vi utreder, fattar beslut och genomför ca 800 anpassningar/år för personer med en bestående funktionsnedsättning som behöver att bostaden anpassas. Syftet med bidraget är att ge personer med funktionsnedsättning möjlighet till ett självständigt boende. Bostadsanpassning kan vara en tröskelsanering, ramp, hiss eller ombyggnad av badrum. Vi är lokaliserade i nyrenoverade lokaler på Ramnåsgatan 1, som ligger centralt beläget strax intill centralstationen och resecentrum. Borås Stad arbetar målmedvetet med att utveckla de kommunala tjänsterna för att kunna ge medborgarna en likvärdig och rättvis service av god kvalitet oavsett var i Borås man bor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att utreda och bedöma bostadsanpassningsärenden ur teknisk och ekonomisk synpunkt, kontrollera utförda anpassningar samt göra upphandling av bostadsanpassningsåtgärder. Lagen om bostadsanpassning är den lag vi arbetar efter. Arbetet sker under stort eget ansvar och medför många kontakter framför allt med bidragssökande, entreprenörer, leverantörer, fastighetsägare, fysioterapeuter och arbetsterapeuter.

Vi ser att du som söker har utbildning inom bygg och erfarenhet av byggbranschen samt kunskap och erfarenhet om kalkylering och upphandling. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har god datorvana samt erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet inom arbetsområdet är meriterande. Önskvärt är kännedom om offentlig förvaltning. Arbetsuppgifterna kräver att du har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och körkort är ett krav.

Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Kunskaper i finska är en merit då Borås Stad är ett Finskt förvaltningsområde. För att underlätta för våra medarbetare att kombinera arbete och privatliv tillämpar vi flextid när arbetet tillåter. Som medarbetare i Borås stad har du även tillgång till friskvårdsförmåner som exempelvis fria bad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024