OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och äldreförvaltningen arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård- och omsorg, hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoinsatser ska ha ett gott liv var dag. Inom förvaltningen arbetar drygt 2 500 medarbetare.
Borås Stad arbetar målmedvetet med att utveckla de kommunala tjänsterna för att kunna ge medborgarna en likvärdig och rättvis service av god kvalitet oavsett var i Borås man bor.
Bostadsanpassning är ett eget ansvarsområde inom förvaltningens myndighetsverksamhet. Området har fem medarbetare; två beslutshandläggare, två tekniska handläggare och en administrativ handläggare, som med stöd av enhetschef hanterar all handläggning som rör bostadsanpassningsärenden.
Du kan läsa mer om vårt uppdrag här
Vi finns på Ramnåsgatan 1, centralt beläget strax intill centralstationen och resecentrum.
Syftet med bidraget för bostadsanpassning är att ge personer med bestående funktionsvariationer möjlighet till ett självständigt boende. Enheten för bostadsanpassning utreder, fattar beslut och genomför ca 800 anpassningar per år för personer med olika funktionsvariationer och som har behov av att bostaden anpassas. Bostadsanpassning kan exempelvis vara en tröskelsanering, ramp, hiss eller ombyggnad av badrum.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda, bedöma och beställa i bostadsanpassningsärenden ur ett tekniskt och ekonomiskt perspektiv. Du kontrollerar utförda anpassningar och agerar projektledare mot sökande och byggentreprenörer. Lagen om bostadsanpassningsbidrag styr uppdraget men vi arbetar också utifrån konsumenttjänstlagen. Du träffar människor i alla åldrar och livssituationer i deras hem. Arbetet sker under stort eget ansvar och medför många kontakter framför allt med bidragssökande, entreprenörer, leverantörer, fastighetsägare, arbetsterapeuter och fysioterapeuter.
Du som söker har byggnadsteknisk utbildningsbakgrund. Vi ser helst att du har arbetat ett tag och hunnit skaffa dig praktisk erfarenhet i yrkesrollen, gärna från olika delar av byggbranschen.
Du har erfarenhet av administrativt arbete, helst från byggsektorn. Du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har förmågan att prioritera och vara flexibel. Du har också lätt för att arbeta både teambaserat och självständigt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och social kompetens.
Körkort är ett krav.
Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och välkomnar sökande med olika bakgrund. Kunskaper i finska är en merit då Borås Stad är ett finskt förvaltningsområde.
Som medarbetare i Borås stad har du tillgång till olika förmåner, till exempel friskvårdsbidrag.
Intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden.